۱۳۹۴ دی ۲۸, دوشنبه

راه های هدایت روح القدس



جلسۀ اول هدایت روح القدس توسط معلم کلام "نیما رضیانی"
گردآوری: ندا عطایی

و خدا گفت:" انسان را بصورت ما وموافق شبیه ما بسازیم."(پیدایش1: 26) خدا در این آیه از فعل جمع استفاده می کند. این مساله که مسیحیان به سه خدا باور داشته باشند احمقانه به نظر می رسد ولی مهم است بدانید که خدا در خلقت در ذات خود تنها نبود؛ بلکه خدایی واحد با سه شخصیت از ابتدای خلقت وجود داشت ؛خدای خالق که آفریننده بود، عیسی مسیح، خدای پسر که نجات دهنده بود و روح القدس که بعد از صعود عیسی مسیح به نزد خدای پدر بعنوان هدایت گر نزد انسانها فرستاده شد که هر ایماندار بعد از نجات آن را دریافت می کند و همواره بعنوان هدایت گر با ایماندار خواهد بود که اگر به او اجازۀ کار کردن داده شود، در تمام مراحل زندگی همانند مشاوری با ما باقی می ماند.

اما هدایت روح القدس به چه معناست و ما چه نیازی داریم که به وسیلۀ او هدایت شویم؟ این امکان وجود دارد که انسانها در زندگی به موقعیت هایی برخورد کنند که تشخیص راه درست دشوار شود واحتیاج به یک مشاور مطمئن وجود داشته باشد. درکلام خدا روح القدس به عنوان هدایت کننده معرفی شده است . خدا بسیار مایل است که انسانها با هدایت روح او زندگی کنند ، این مساله برای رهبران روحانی دارای اهمیت بیشتری می باشد که با هدایت روح تعلیم دهند تا جماعت و انسانهایی که از آنها تعلیم می گیرند روحانی شوند.

امروزه اکثر هدایت ها جسمانی می باشد واز نفس سرچشمه می گیرد، روح خدا عطیۀ نبوت می دهد که برای بنای کلیساست، اما چه بسا افرادی که ادعای هدایت شدن و هدایت کردن دارند ولی به دنبال نفسانیت خود پیش می روند وپیشگویی را با نبوت کردن و هدایت روح خدا اشتباه می کنند، کاملا باید مراقب باشیم چه چیزی را از چه کسانی می شنویم؛ بین هدایت درست و نادرست و تاریکی و نور به اندازه تار مویی فاصله است؛ فهمیدن و تشخیص این موضوع که راهنمایی کار روح القدس است یا نه؛ از موارد بسیار مهم می باشد، خدا آیتم های متفاوتی را برای تشخیص جسمانی یا روحانی بودن هدایت ها معرفی می کند:

1-کلام خدا: ( کتاب تثنیه4: 5-6 ).این آیه به صراحت بیان می کند که کلام خدا اولین وسیلۀ تشخیص هدایت درست است. خیلی اوقات ما میگوییم که دعا می کنیم ولی جواب نمی گیریم، دلیل این می باشد که کلام را درست نخوانده ایم. 31101 آیه در کلام می باشد و هرآنچه برای زندگی پیروزمند لازم داریم در همین آیات موجود است که اگر درست خوانده شوند در بحران ها روح القدس آن را به یادمان می آورد زیرا ایمانداری که تعلیم گرفته به کلام استناد می کند، وقتی کلام را درست و پیوسته و با تامل می خوانید خدا در مشکلات با یادآوری آیه ها با ما حرف می زند. اینکه چه کلامی و از چه کسی شنیده می شود بسیار مهم است( مزمور119: 128) صحبتی که گفته می شود یا خوابی که دیده می شود باید مطابق با کلام باشد، اگر تناقضی در دل احساس کردید از طرف مقابل که مدعی هدایت است بخواهید مکتوب است آن موضوع را، به شما نشان دهد. کلام خدا همواره مانند چراغ راه زندگی برای هر ایماندار است(مزمور115: 105).

2- دومین راهـی که بفهمیم آیا این روح القـدس است که ما را هدایت می کـند صداقــت ایمانــدار اسـت. بر اساس ( امثال11: 3) صداقت شخص هدایت گر به عنوان یک ایماندار بسیار مهم است شما در روابط و مسایل خود چقدر با دیگران صادق هستید؟ آیا همنوعان خود را همانطور که در ظاهر ادعا می کنید دوست دارید؟ در مسایل مالی و خدمتی و غیره خود با دیگران صادق هستید؟ کسیکه صادق نیست نباید انتظار هدایت داشته باشد، پس بایستی روی صداقت بایستید حتی اگر همه برخلاف آن باشند. ایوب در باب27 آیۀ 3-6 می گوید با چیزی که قلبم می گوید درست نیست، موافقت نخواهم کرد، و شما هم به عنوان ایماندار کاری را که قلبتان رد می کند انجام ندهید، زیرا وقتی که شما روح القدس را دارید مثل یک آلارم کار می کند. امروز مردم با توجه به موقعیت های خود هر کاری می کنند، کسیکه در زندگی صادق باشد دنیا او را رد می کند ولی خودِ شخص در آرامش خواهد بود. اگر صداقت راهنمای ایماندار باشد، هر چند که انسان ضعیفی هم باشد ولی روح القدس او را هدایت می دهد، در کتاب مقدس مردان خدا ( چون داود) را می بینیم که اشتباه بسیار کردند ولی همواره درصداقت ایستادند. اطمینان داشته باشید هر گاه به صداقت پشت کنید، بازندۀ اصلی خود هستید.

3-سومین مشخصۀ هدایت روح القدس "آرامش خدا " است( کولسیان3: 15) وقتی در ذهن سوالی دارید، اجازه دهید خدا با کلام در آرامش با ذهن شما صحبت کند،خیلی سوالات به سراغ شما می آید که ممکن است در کلام نباشد، اجازه دهید در آرامش کامل روح خدا آن را برایتان باز کند، اگر می خواهید بدانید هدایتی که می گیرید از جانب روح القدس است باید ببینید از آرامی خدا پر هستید یا نه. به شرایط نگاه نکنید، ممکن است همه چیز خوب باشد و در دل شما آشوب به پا باشد یا برعکس همه چیز خراب باشد ولی شما احساس آرامش بیش از حد می کنید ؛ یکی از روشهای تشخیص هدایت دل شما می باشد زیرا تشویش و نگرانی در روح  القدس نیست.(امثال3: 17) تصمیمات زیادی در زندگی می گیرید، ببنید که با آنها آرامش دارید یا نه. اگر در مسیر درست راه خدا باشید آرامش دارید.

4- چهارمین مشخصه، مشورت است ( امثال20: 18/ امثال24: 6) قبل از انجام کاری با افراد مطمئن مشورت کنید ممکن است جواب خدا را از دهان یکی از آنها بشنوید، مشورت به معنای قبول کردن اظهار نظر دیگران نیست چون شما خود مسئول کار خود می باشید، شما مشورت ها را می گیرید و آن ها را با کلام مطابقت داده، دعا کرده، شکرگزاری می کنید و اگر مطابق با کلام بود، آنها را به کار گیرید. البته مشاور هر کسی نباید باشد بهتر است یک خادم پرحکمت باشد.

با رعایت این موارد می توانید حضور روح القدس و هدایت هر لحظۀ او را در زندگی خود احساس کنید، با خواندن کلام؛ جرات پیدا می کنید که روی صداقت بایستید ، به آرامش خود اهمیت داده و به حفظ آن تاکید داشته باشید و برای شنیدن صدای روح خدا با انسانهای قابل اعتماد و حکیم مشورت کنید.


ادامه دارد....

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر