۱۳۹۴ آذر ۱۶, دوشنبه

مقصود لوقا از "روح مسیح" چیست؟



نویسنده مقاله: مهران پورپشنگ

پولس و همراهانش در دومین سفر بشارتی، وارد غرب ترکیه شدند، اما روح القدس اجازه نداد وارد ایالت آسیا شوند. پس تصمیم گرفتند به ایالت بطینیا بروند، این بار "روح مسیح" مانع گردید (اعمال رسولان فصل 16 آیه 7). مقصود لوقا از "روح مسیح" چیست؟
در کتاب مقدس آیه دیگری که به "روح مسیح" اشاره کند، یافت نمی شود. مفسران و کارشناسان دو نگرش ارائه داده اند:

نگرش اول: مقصود لوقا از "روح مسیح"، روح القدس است. طرفداران این نگرش از آیه 16 به عنوان کلید درک "روح مسیح" یاد می کنند:"روح القدس اجازه نداد به ایالت آسیا بروند". کتاب اعمال رسولان" به "اعمال روح القدس" نیز معروف است.
نگرش دوم: "روح مسیح" به معنای مسیح است، زیرا روشن و صریح از مسیح نام برده شده است. به عبارت دیگر، مسیح از ورود آنان به ایالت بطینیا جلوگیری کرد. در این آیه، هدایت تثلیث را در اعزام افراد برای خدمت به سرزمین های مختلف، مشاهده می کنیم.
خداوند به دلایلی که گاهی بر ایمانداران پوشیده است، افراد را برای خدمت به مناطق دیگر اعزام می کند. دیوید لیوینگستون تصمیم داشت برای بشارت به چین برود، اما خداوند او را به آفریقا فرستاد. این در حالی است که روح القدس، هادسون تیلر را هدایت کرد تا به چین برود.

مطابق قوانین بین‌المللی تمامی حقوق مربوط به مطالب و محتویات "دفاعیات مسیحی" محفوظ است. درج کامل مقالات "دفاعیات مسیحی" (مهران پورپشنگ) در سایر صفحات فیس بوک و وب‌ سایت‌ها، بدون ذکر منبع و نام نویسنده یا مترجم، اکیداً ممنوع و غیرقانونی است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر