۱۳۹۳ آبان ۱۹, دوشنبه

دبیر ستاد حقوق‌بشر قوه قضاییه: شادمانی مغایر آداب اسلامی است

4345


جواد لاریجانی با انتقاد از شادمانی مردم در مکان های عمومی، گفت: پایکوبی در خیابان از مظاهر فرهنگ غرب است و در مقایسه ای بدور از معیارهای انسانی این امر را جفتک پرانی الاغ ها به هنگام خوشحالی نامید.

لاریجانی با اشاره به تحمیل لایف استایل شادی از سوی غرب به دنیا گفت :” فیلترینگ اینترنت ضروری است و آن را به در و پیکر خانه تشبیه کرد. 
دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه با تاکید بر اینکه شادی دراسلام معنای متفاوتی دارد گفت:” مثلا خوشحال بودن (Happiness) در لایف استایل اسلامی آداب دارد. شما وقتی خوشحال هستید جیغ و عربده نمی‌کشید. این کار الاغ و حیوانات دیگر است. چهارپا‌ها وقتی خوشحال می‌شوند جفتک می‌اندازند، آیا ما باید این طور رفتار کنیم”؟
وی در ادامه اضافه کرد:” این که در غرب وقتی کسی خوشحال است، در خیابان برقصد “خوشحالی نیست” و آداب و هنر خوشحالی مدرن اسلامی را چنین توصیف کرد “در عقلانیت اسلامی تطهیر و تنظیف، خوش‌لباس بودن، خوش‌بو بودن، شیک بودن، این از مولفه‌های زندگی مدرن است”.

هرگاه به آیین های دیگر چون مسیحیت بنگریم با مثال های زنده و به روشنی از چگونگی موضع و دیدگاه آن مطلع می شویم، از جمله در کتاب مقدس از رقص داود در هنگام شنیدن خبری خوش و با ردای کاهنان می خوانیم اما دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه بدون هیچ توضیح دیگری ازچگونگی آداب و هنر خوشحالی مدرن اسلامی به موضوع استفاده از فیس‌بوک و توییتر پرداخته و گفت: “اگر فقط فقط کاربر این تکنولوژی‌ها باشیم، مقهور آن‌ها هستیم، اما اگر خودمان این را توسعه بدهیم برکات بسیاری دارد”.

جواد لاریجانی که از طرفداران برپایی اینترنت ملی در ایران است با اشاره به تهاجم فرهنگی غرب از طریق اینترنت و ماهواره افزود: “این خیلی بد است که الان پیام اینترنتی از یک نقطه‌ای مثلا در تهران به نقطه دیگر در تهران، اول باید برود به آمریکا و بعد دوباره برگردد به تهران”.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر