۱۳۹۳ آذر ۲, یکشنبه

به خدا اعتماد داشته باشیم


نوشته شده توسط: ندا عطایی

ما ایماندارانی که هر هفته به کلیسا  می رویم در باره اعتماد به خدا ، موعظه هایی از کشیش شنیده ایم و حتی بارها اعلام می کنیم که ما هم به خدا و اراده او اعتماد داریم  . ولی چقدر در زندگی خود به آن عمل می کنیم ؟ زمانیکه مشکلی پیش می آید چقدر به گفته های خود پایبند هستیم ؟

هنگامیکه مشکلاتی مثل بیکاری ،شکست در ازدواج ، بیماری و...در زندگی های ما پیدا می شود ، ماهیت انسانی ما متلاطم شده و دنبال راه حل می گردد و در این میان چون فکر میکنیم خودمان باید همه چیز را حل کنیم ،درمانده شده و شروع به پرسیدن سوالهایی از خدا می کنیم ،مثل اینکه چرا این اتفاق باید برای من بیفتد ..چکار کنم تا حل شود؟ اینجاست که شیطان به ضعیف شدن روحیه ما کمک بسیار می کند و تعداد این چراها بیشتر و بیشتر می شود.ما مسیحیان ملکوت خدا را داریم ، نجات را داریم ، ولی زندگی ملکوتی را یاد نگرفتیم ، چون اعتماد را درست یاد نگرفته ایم .

اعتما به خدا درمان هر مشکلی است . اگراعتماد واقعی داشته باشیم نگران و ترسان نمی شویم ، زیرا این ما هستیم که همه چیز را سخت می کنیم . یک اعتماد ساده می تواند ما را از هر بند و اسارتی ، از اشتباهات گذشته و قضاوت مردم آزاد کند . سعی نکنیم برای سوالهایی که فقط خدا جوابش را می داند ، جواب پیدا کنیم . وقتی اتفاقاتی مثل بیماری سرطان  یا تصادف و...برای ما یا یکی از نزدیکان ما می افتد ، اولین کاری که می کنیم عدالت خدا را زیر سوال می بریم که چرا این اتفاق باید برای ما پیش بیاید . ولی ما بعنوان یک ایماندار مسیحی باید اعتماد کنیم و به کسانیکه در این مسایل گرفتار می شوند کمک نماییم تا این مرحله را پشت سر بگذارند. اما گاهی آنقدر سرگرم زندگی و کار خود می شویم که فراموش می کنیم باید تسلی و کمک دهنده به دیگران هم باشیم.

هر وقت به سبب وجود مشکلاتی در زندگی تان دچار شک و تردید می شوید نگاهی به انجیل بیندازید تا هم معجزه نجات خود را در یابید وهم با داستانهای ساده ای که در ان هست به حکمت نقشه خدا برای خود پی ببرید.
یحیی زندگی وفادارانه ای به عیسی داشت ، سالها در بیابان زندگی می کرد و با موعظه هایش راه را برای آمدن مسیح هموار می نمود . به دلیل ایرادی که به هیرودیس پادشاه وقت گرفت او را به زندان انداختند. در زندان بود که شاگردانش را برای سوال اینکه (آیا تو مسیح موعود هستی ، یاهنوز باید منتظر آمدن او باشیم ؟) نزد عیسی می فرستد . عیسی در جواب آنها می گوید :"نزد یحیی بروید و هر آنچه دیدید به او بگویید که چگونه نابینایان بینا می شوند ، ناشنواها شنوا می شوند ؛ مرده ها زنده می شوند و سپس به او بگویید : خوشا بحال کسیکه به من شک نکند." متی 11

یحیی در زندان دچار تردید شد که آیا این عیسی همان مسیح موعود است ؟ اگر کار یحیی آماده کردن مردم برای آمدن او بود چرا الان باید در زندان باشد و عیسی برای بیرون بردن او کاری نمی کند؟ شاید او فکر می کرد با آمدن مسیح زندگی او هم راحتتر می شود ولی اکنون در زندان است . چرا؟
با معجزات عیسی ، شک و تردید یحیی از بین رفت . با تمام این ها تشخیص هویت عیسی ساده بود. یحیی این را فهمید و اعتماد کرد به خواست خدا و مانع کار شیطان شد.

چون ما با اعتماد به سمت خدا می رویم و شیطان میخواهد ما را پایین بکشد . خدا میخواهد ما را رشد دهد ، شاید پله بعد از اعتماد برای ما موفقیت باشد ، وقتی اعتماد می کنیم نگرانی های ماهم از درست و غلط بودن کارها تمام می شود چون یکی هست که همه چیز را به او سپرده ایم .

خداوند حکیم است و کارهایش حکمت دارد. وقتی به کار نکرده خدا فکر می کنیم به صدها کاری که کرده دیگر فکر نمیکنیم . هروقت دچار مشکل و یا شک شدید از مسیح رو برنگردانید بلکه از او کمک بگیرید. خیلی از دعاها ، جواب دلخواه ما را ندارند چون خواست و اراده خدا در آن نیست .فقط باید اعتماد کنیم و بدانیم که او علتش را میداند.
خوش بحال کسیکه در خداوند شک نکند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر