۱۳۹۳ آبان ۱۴, چهارشنبه

خروج اجباری مادرکشیش سعید عابدینی از ایران

دbberjf


در پی فشارهای وارده به خانواده مسیحیان ایران مادر سعید عابدینی کشیش آمریکایی – ایرانی تبار مجبور به ترک خاک ایران شد.
این مادر رنج کشیده حتی فرصت وداع با فرزند عزیز و در بند خود را نیافته است، آری جلای وطن درد مشترک تمامی آن مردمی است که می خواهند با آرمان و عقیده شخصی خو به سر برند، می باشد. 
نغمه شریعت پناهی همسر کشیش زندانی مسیحی سعید عابدینی در روز سه شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۳ طی مصاحبه ای باخبرگزاری فاکس نیوز آمریکا گفت:” مادر همسرش بدلیل مسایل امنیتی از ایران خارج شده است و اکنون در نقطه امنی در خارج کشور به سر می برد”.
بنا بر همین گزارش مادر سعید عابدینی در حال تکمیل مراحل قانونی دریافت مجوز ورود به خاک ایالات متحده آمریکا برای پیوستن به نغمه عابدینی و دو فرزندش می باشد.
بر اساس گفته های همسر سعید عابدینی، مقامات اطلاعاتی جمهوری اسلامی از خبر رسانی مادر سعید پس از هربار ملاقات با فرزندش به شدت شاکی بوده اند و به همین دلیل در ماه های اخیر فشارها بر مادر این زندانی عقیدتی در ایران بیشتر شده است و او بیم آن را داشته که بازداشت شود. 
چندی پیش خویشاوندان این نوکیش مسیحی خبر از ضرب و شتم مادر سعید عابدینی در بیمارستان داده بودند.
این در حالی است که کشیش سعید عابدینی در ملاقات هفتگی با مادرش در زندان رجایی شهر گفته بود که از ترس جانش برای هواخوری و ورزش از سلول خود خارج نمی‌شود.
عابدینی مهرماه سال ۱۳۹۱هنگامیکه برای دیدار خانواده خود وهمچنین تاسیس یک پرورشگا به ایران سفر کرده بود بازداشت شد. 
پیشتر باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا، از مقام‌های ایران خواست تا سعید عابدینی را آزاد کنند وزیر امورخارجه آمریکا نیز خواستار آزادی عابدینی شده است. 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر