۱۳۹۳ آبان ۲۹, پنجشنبه

فیلترینگی به نام لا اله اله الله


رضا تقی‌پور وزیر اسبق ارتباطات و فناوری اطلاعات در یک مصاحبه با خبرگزاری فارس ضمن اشاره به تعیین تکلیف تعرفه های اینترنت، پیرامون فیلترینگ شبکه های اجتماعی در موبایل اظهار داشت:" هر فناوری دارای مزیت و مشکلاتی است و  به صورت مشخص بسیاری از این نرم‌افزارها مانند وایبر، واتس‌آپ، فیس‌بوک و نظایر آن ضررشان بیش از نفع آنها است".

وی با بیان اینکه استفاده از این نرم افزارها برای شهروندان ایرانی توجیه ندارد، به شیوه ای شرعی و حرام شمردن این نرم افزارها به تشویق مسلمانان در عدم استفاده از شبکه های اجتماعی پرداخت.

تقی پور با گفتن این مطلب که سرور نرم افزارهای پیام رسانی در اختیار صهیونیست می باشد افزود: "هر پیامی اول در سرورهای آنها نوشته می‌شود و کپی آن به دست ما می‌رسد و توصیه می‌شود که مردم  از این نرم‌افزارها استفاده نکنند و بحث حلال و حرام نیست بلکه حفظ حریم شخصی است".

البته وزیر سابق ارتباطات و فناوری اطلاعات با اعلام این توصیه عملا وارد بحث اجتهاد نشده و تنها به این بسنده کرد که در این شبکه ها به ساحت مقدسین و به عبارت ایشان به حریم شخصی افراد وارد می شوند.

همچنان که استفاده از اینترنت ملی بر سر زبان مقامات جمهوری اسلامی افتاده است تقی پور نیز از این قافله عقب نمانده و  در خصوص ایجاد نرم‌افزارهای بومی پیام‌رسان گفت:" باید در کشور نرم‌افزارهای بومی امن ایجاد شود تا مردم استفاده کنند و این جمله که فناوری خوب است پس، از وایبر استفاده کنیم، غلط است".

بنا به گفته تقی‌پور، در آینده ای نزدیک شاهد حضور نرم‌افزارهایی چون آپارات، بیسفون و ساینا در ایران خواهیم بود که این خود می تواند بسیاری افراد چون بابک زنجانی و جزایری ها و آقازاده ها را به این بازار داغ رهنمون سازد.
وزیر اسبق ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین در ادامه سخنان خود از اعجاز ی تازه سخن به میان آورد، وی گفت:" کلمه (لا اله الا الله) یک کلمه نفی است که به نوعی فیلتر برای یکتا پرستی و نفی بت‌ها محسوب می‌شود و باید بدون تعارف با مردم سخن گفت اما در هر پدیده‌ای وجوه نفی و اثباتی وجود دارد بنابراین کلمه فیلتر مرز است که باید برای همه مشخص شود".

بنا بر اظهار نظر برخی کارشناسان علت اصلی تلاش برای فیلترینگ نرم افزارهای وایبر و واتس آپ و فیسبوک، و ارایه پیشنهادهای اینچنینی، استفاده بیشتر مردم از این راه های ارتباطی و کاهش درآمد مخابرات و در نتیجه سهم داران اصلی این نهادها می باشد.

منبع : محبت نیوز

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر