۱۳۹۳ تیر ۲۹, یکشنبه

رابطه دعا و ایمان




  ایشان در طی راه به نزدیکی شهر اریحا رسیدند.در کنار راه ،کوری نشسته بود و گدایی میکرد.چون صدای رفت و آمد مردم را شنید، پرسید : "چه خبر است؟" گفتند : (عیسای ناصری در حال عبور است!)بلافاصله فریاد کنان گفت :"ای عیسی ، ای پسر داود، بر من رحم کن !"
آنانی که پیشا پیش عیسی میرفتند سعی کردند که او را ساکت کنند، اما مرد کور هر بار صدایش رابلندتر میکرد. وقتی عیسی به آن محل رسید گفت : او را نزد من بیاورید! چون او را نزدیک آوردند ، از او پرسید :( چه میخواهی برای تو انجام دهم؟" جواب داد : سرورم من ، میخوام بینا شوم.عیسی فرمود: (بسیار خوب، بینا شو،ایمانت تو را شفا داده است!) همان لحظه آن کور بینایی خود را بازیافت و در حالیکه خدا را شکر میکرد دنبال عیسی به راه افتاد. وقتی مردم این  ماجرا را دیدند همگی خدا را ستایش کردند. (لوقا 18)

زمانیکه ما هنوز عیسی را ملاقات نکرده ایم همانند این مردم کور هستیم که از تاریکی فریاد میزنیم عیسی مارا شفا بده ،و ما را از این تاریکی رها کن . گاهی مشکلات دنیوی باعث دوری ما از خدا وسعی در ساکت کردن ما دارند  ((همانند مردمی که میخواستند کور را ساکت کنند )) اما ما باید در خواسته هایمان سماجت و پافشاری داشته باشیم .عیسی مسیح با آن همه شلوغی و همهمه طبیعی بود که صدای این شخص را نشنود ولی او صدایش را بلند تر کرد..
اما چرا ما باید خواسته هایمان را به خدا بگوییم ؟ مگر نه اینکه او از دل همگی ما باخبر است و خواسته فرزندانش را میداند؟او میخواهد ما خواسته هایمان را در دعا از او بخواهیم . خدا همیشه جواب دعاها را میدهد اما با زمان بندی خودش . گاهی ما جوابمان را همان لحظه دریافت میکنیم و گاهی هم زمان میبرد ، وگاهی نیز جوابمان منفی میباشدو چون ما همیشه منتظر جواب مثبت هستیم برایمان شنیدن  "نه " سخت می شود .  به این معنی نیست که جواب نمی دهد بلکه به این معناست که این دعا به زمان خودش برآورده خواهدشد. اینجاست که ما مایوس می شویم احساس میکنیم هرچه دعا میکنیم از سقف بالای سرمان ، بالاتر نمیرود ، احساس در ماندگی میکنیم. اما همانطور که عیسی به شخص کور گفت " ایمانت تو را شفا داد." در دعا کردن باید ایمان داشته باشیم ، با ایمان بخواهیم  وبا ایمان دریافت کنیم.
خدا اجازه نمی دهد که ما به دردسر بیفتیم ، این را فراموش نکنیم که او پدری است که همیشه مواظب فرزندان خود می باشد ، پس در دعاهایمان اصرار نابجا نکنیم بلکه تصمیم گیری را به عهده خودش بگذاریم.
مادر تمام شرایط زندگیمان به کمک خدا احتیاج داریم و باید درست دعا کنیم .وقتی در دعا کردن چیزی از خداوند درخواست میکنید بگوئید : ((خداوندم خواست من این است ، اما نه به خواست من بلکه به اراده تو باشد. )) او بهترین تصمیم را برای ما می گیرد .و این تنها با داشتن یک ایمان قوی امکان پذیر است .ایمانمان را با خواندن کلام خدا و ارتباط با خواهر وبرادران ایماندار تقویت کنیم و ایمان داشته باشیم که پدر خواست همه ما را میداند و به موقع به همه آنها جواب میدهد.
آمین

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر