۱۳۹۳ تیر ۱۴, شنبه

بازداشت کشیش کلیسای ایران ؛کشیش میتاس







در ماه های اخیر فشار نیروهای امنیتی به مسیحیان ایرانی افزایش یافته است . با توجه به وعده های  حسن روحانی رییس جمهور به ظاهر میانه رو در مورد حقوق اقلیت های مذهبی که پیش از انتخابات سال ۱۳۹۲ که به پیروزی وی منجر شد هیچ تغییری در وضعیت حقوق بشر و همچنین حقوق اقلیت های مذهبی در ایران مشاهده نشده است چه بسا فشار ها به مراتب افزایش هم یافته است.

ماموران لباس شخصی، صبح امروز شنبه ۱۴ تیر ماه ۱۳۹۳ ساعت ۸:۳۰ دقیقه صبح به وقت ایران با هجوم به منزل مسکونی  کشیش «عبدالرضا علي حق نژاد» معروف به متياس  در شهر بندر انزلی  وی را به مکان نامعلومی منتقل کردند. کشیش میتاس از شبانان کلیسای ایران می باشد و این چهارمین بار است که بازداشت می شود.
 دو تن از شبانان کلیسای شیراز به نامهای  سروش سرايی و محمد روغنگير  که در منزل کشیش حق نژاد مهمان بودند هم بازداشت شده اند.،این افراد لباس شخصی پس از ورود به منزل وی  ضمن تفتیش خانه ؛ وسائل شخصی وی از جمله کامپیوتر و تلفن های همراه وی و همچنین جزوه های مسیحی وی را نیز همراه خود بردند.

 در گزارش سازمان ملل  بطور مفصل و دقیقی آمده است که جمهوری اسلامی هنوز به آزار و اذیت نوکیشان و ایماندران مسیحی همچنین به زندانی کردن آنها به خاطر ایمانشان  ادامه میدهد ،و گزارش شده که جمهوری اسلامی  کلیساهای خانگی و همچنین مسیحیان انجیلی را همچنان تهدیدی بر علیه امنیت ملی میداند، حداقل تعداد ۴۹ نفر از ۳۰۷ زندانی اقلیت های مذهبی  که در زندانهای مخوف جمهوری اسلامی به سر میبرند از ایمانداران مسیحی هستند.همچنین در گزارش سالیانه سازمان ملل آمده است که رفتارهای خصمانه جمهوری اسلامی نسبت به سایر اقلیت های مذهبی یهودیان،بهاییان،زرتشتیان و دراویش همچنان ادامه دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر