۱۳۹۳ تیر ۳۰, دوشنبه

پایان ضرب العجل داعش به مسیحیان موصل




زمان ضرب الاجل گروه داعش به مسیحیان موصل برای تغییر دین خود به " اسلام" و یا پرداخت یک مالیات ویژه ،ظهر روز شنبه به پایان رسید .

بنا به گزارشی از خبرنگار رادیوعراق آزاد، بخش عراقی رادیو اروپای آزاد ، روز شنبه از موصل گزارش داد که پس از این تهدید که از مساجد پخش شده ،تقریبا هیچ فرد مسیحی در موصل باقی نمانده است .

شاهدان عینی می گویند شبه نظامیان گروه داعش درب خانه های مسیحیان را با حرف ابتدای کلمه " نصارا" علامت زده اند تا از دیگران متمایز شوند.

"نصارا " واژه ای قرآنی برای معرفی مسیحیان است .

به نقل از خبرگزاری رویترز از بغداد، گروه داعش به مسیحیان شمال عراق اعلام کرد یا مسلمان شوند یا مالیات مذهبی (جزیه) پرداخت کنند یا آنکه با مجازات مرگ روبرو خواهند شد.

بر اساس بیانیه گروه دولت اسلامی ( داعش ) که در شهر موصل منتشر شد، این حکم روز شنبه اجرایی می شود.

در این بیانیه آمده است مسیحیانی که خواستار ادامه حضور در قلمرودولت اسلامی در بخشهایی از عراق و سوریه هستند، باید با مفاد قرارداد «ضمه» موافقت کنند. این قرارداد، موضوعی تاریخی است که بر اساس آن غیر مسلمانانی که در سرزمین های اسلامی زندگی می کنند باید مالیاتی خاص موسوم به «جزیه» پرداخت کنند.

در این بیانیه آمده است: «ما سه پیشنهاد پیش روی آنها قرار می دهیم: اسلام؛ قرارداد ضمه که شامل پرداخت جزیه می شود؛ و در غیر این صورت، آنها هیچ گزینه دیگری غیر از شمشیر پیش رو نخواهند داشت.»

یک تن از ساکنان شهر موصل در این باره گفت این بیانیه که به نام «دولت اسلامی» در استان «نینوا» در شمال عراق منتشر شد، در مناطق مختلف پخش و در مساجد خوانده شد. موصل تحت کنترل شورشیان دولت اسلامی است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر