۱۳۹۳ مرداد ۲, پنجشنبه

اقسام مرگ ...قسمت اول




من می دانم که رهاننده ام زنده است و سرانجام بر زمین خواهد ایستاد؛ و می دانم که حتی بعد از اینکه بدن من هم بپوسد ، خدا را خواهم دید ! من خود با این چشمانم او را خواهم دید!چه امید باشکوهی ! (ایوب 19 :25 -27)

تمامی انسانها ، چه ایمانداران و چه بی ایمانان روزی خواهند مرد ولی مرگ در انجیل بیشتر ازیک معنی دارد و دانستن معنای مختلف مرگ برای ایمانداران لازم می باشد.یک مرگ نتیجه گناه است (پیدایش باب 3) والدین اولیه ما قادر به داشتن حیات ابدی بودند ولی به دلیل نافرمانی از خدا شامل مرگ شدند.آنان بعد از نافرمانی که انجام دادند شامل مرگ جسمانی شدند ، زمانی که آنان میوه درخت معرفت را خوردند، خدا به ایشان گفت که تو از خاک هستی و به خاک بر خواهی گشت.(پیدایش 3: 19) آنها سریع نمردند ولی به دلیل خشم خدا قانون مرگ شامل حال آنان شد.

آنها از نظر اخلاقی هم مردند (پیدایش 2 :17) یعنی طبیعت انسان بعد از این اتفاق گناهکار شد و انسانها اشتیاق به پیروی از روشهای خودخواهانه خود بدون توجه به خدا پیدا کردند.( پیدایش 3: 6- رومیان 3: 10- 18- افسیسان 2: 3 _ کولسیان 2 :13)
بعد از این نااطاعتی و مرگ روحانی ارتباط صمیمانه آنها با خدا قطع شد ، چون دیگر پاک و منزه نبودند ومجبور شدند خود را از خدا پنهان کنند ، چون در این هنگام بود که به لخت بودن خود پی برده بودند.(پیدایش 3 :8)
در آموزه های کتاب مقدس می خوانیم که بغیر از مسیح ، همه چیز از خدا و حیاتی که در اوست بیگانه می شود.(افسیسان 4: 17- 18 )

پس در اثر یک نااطاعتی که انسان انجام داد گناه پدید آمد و نتیجه گناه مرگ ابدی می شود. یعنی اینکه انسان به مجازات جاودانی خواهد رسید و تا ابد از حضور خداوند دور خواهد ماند و هرگز شکوه و عظمت ملکوت خدا رانخواهد دید.(رومیان 6 :16)

ولی خدا انسان را باز محبت نمود ویک شانس دیگربرای رسیدن به حیات جاودان را به او داد وآن تنها عیسی مسیح است.
تنها راه رهایی از تمام جنبه های مرگ از طریق عیسی مسیح می باشد . او با مرگ خود ما رابا خدا آشتی داد وآن جدایی روحانی را که از عواقب گناه به شمار می آید را برطرف نمود. او با قیامش قدرت گناه و مرگ جسمانی را در هم شکست و به انها غلبه کرد.
مسیح مرد تا قدرت گناه را در هم بکوبد و اکنون زنده است تا با خدا رابطه ابدی داشته باشد.(رومیان 6: 10)
نتیجه گناه یک انسان یعنی آدم ، مرگ ونابودی همه چیز را در چنگال خود گرفت ، اما تمام کسانی که هدیه خدا ، یعنی آمرزش و پاکی از گناه را می پذیرند، از آن پس شریک حیات وسلطنت یک انسان دیگر یعنی مسیح می گردند.گناه آدم برای همه محکومیت به همراه آورد ، ولی عمل شایسته ومقدسی که مسیح انجام داد همه را از محکومیت رهایی می دهد و به ایشان زندگی می بخشد.( رومیان 5: 17- 18 )
ادامه دارد....

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر