۱۳۹۳ تیر ۲۳, دوشنبه

وحشت صدا و سیمای جمهوری اسلامی از پخش تصویر مسیح در مسابقات جام جهانی برزیل




ترس از رواج مسیحیت در ایران باعث سانسور تصویر مجسمه مسیح در ریو در تلویزیون جمهوری اسلامی شد. این سانسور قبل از شروع مسابقه بود.

تلویزیون ایران بسیاری از مسابقات بین المللی فوتبال را به طور مستقیم و رایگان نشان میدهد. این اتفاق پدیده ای نادر در دنیا است، حتی بسیاری از شبکه های متمول کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس نیز این کار را انجام نمیدهند. لیگ ایتالیا، لیگ اسپانیا، آلمان، انگلیس، مسابقات باشگاه های اروپا، قهرمانی اروپا و...

اما این «عیش» برای بینندگان فوتبال دوستان ایرانی آنچنان هم کامل نیست. کافی است کارگردان مسابقه سری به تماشاچی ها بزند و یا رخدادی کمی خلاف معمول در بازی به وجود بیاید، آنجاست که تلویزیون ایران تصاویری که از قبل ضبط کرده را به جای تصاویر اصلی پخش میکند، تصاویری که اکثرا هیچ ربطی به روند ماجرا ، وگاهی گفته های گزارشگران هم ندارد، مثلا برزیل از آلمان 5 گل خورده است و تلویزیون ایران همچنان برای سانسور صحنه های «منشوری» تصاویر خوشحالی اول بازی تماشگران برزیلی را پخش میکند!

گاهی این اتفاق آنقدر زیاد رخ میدهد که به گفته کاربران شبکه های اجتماعی ، بیننده را کلافه میکند، بعد از بازی والیبال ایران و لهستان برخی به شوخی در شبکه های اجتماعی نوشته بودند که وسط سانسور یک مقدار والیبال هم دیده اند.

اما دیشب در حین بازی فینال جام جهانی اتفاق عجیبی رخ داده است. تلویزیون ایران به غیر از صحنه ورود همسران و دوست دخترهای بازیکنان تیم ملی آلمان به زمین و تماشاگران زن آلمانی و آرژانتینی، برخی از تصاویر مجسمه معروف مسیح در ریودوژانیرو را نیز سانسور کرده است. تصاویری بسیار زیبا که کارگردان برزیلی به نحوی از غروب خورشید در شهر ریو در حین بازی فینال انتخاب کرده بود که گویی مجسمه مسیح خورشید را در آغوش گرفته و آن را در دو دست خود نگه داشته است. این سانسور عجیب در حالی است که بعد از آن، مجسمه مسیح درحالی که رنگ پرچم آلمان و یا برزیل روی آن تابانده شده بود در تلویزیون ایران به نمایش درآمد.
این نشانه هراس از گسترش مسیحیت در ایران است که حتی صدا و سیمای تلویزیون جمهوری اسلامی ایران شب گذشته تصاویر مجسمه مسیح در ریو را در لحظاتی از فینال جام جهانی سانسور کرده است!

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر