۱۳۹۳ مرداد ۱, چهارشنبه

داعش حلقه‌های ازدواج زنان مسیحی را از دستشان بیرون کشید




رئیس شورای پشتیبانی "ام الربیعین" فاش کرد عناصر گروه اسلامگرای داعش حتی حلقه‌های ازدواج زنان مسیحی را هنگام کوچاندن آن‌ها از شهر موصل به سرقت بردند.
ایشان در بخشی از سخنان خود از دولت مرکزی و سازمان های بین المللی خواست خانواده های آواره مسیحی را نجات دهند و به آن ها کمک کنند.

"زهیر جلبی" در مصاحبه با سایت عراقی گفت: عناصر گروه داعش همه لوازم و دارایی‌های خانواده های مسیحی را بعد از کوچاندن آن ها از محل سکونتشان در شهر موصل غارت کردند، و به آن ها اجازه ندادند چیزی همراه خود ببرند."

از سوی دیگر، "یونادم کنا" نماینده مسیحی پارلمان عراق گفت: کوچاندن اجباری مسیحیان و دیگر خانواده ها در شهر موصل جنایت ضد بشری و پاکسازی نژادی فراگیر است.

یونادم گفت: کشورهای همسایه باید به مسؤولیت‌های خود در قبال حوادث عراق به ویژه موصل عمل کنند، زیرا گروه داعش همانند آتشی است که اگر امروز ما را فرا گرفته است ممکن است فردا دامن شما را بگیرد.

پس از پایان مهلت 24 ساعته داعش به مسیحیان در شهر موصل و تهدید آن ها به قتل، مسیحیان در دو روز گذشته مهاجرت گروهی از مناطق اصلی شان را آغاز کرده اند که این روند در تاریخ عراق بی سابقه است.

دبیرخانه اتحادیه عرب دیروز یکشنبه کوچ اجباری مسیحیان در موصل را محکوم کرد و آن را لکه ننگی دانست که نمی توان در برابر آن سکوت کرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر