۱۳۹۳ تیر ۱۶, دوشنبه

ده فرمان موسی



خدا با موسی سخن گفت و این احکام را صادر نمود:
" من خداوند ، خدای تو هستم ، همان خدایی که تو را از اسارت و بندگی مصر آزاد کرد.
"تو را خدایان دیگر غیر از من نباشد.
"هیچگونه بتی به شکل حیوان یا پرنده یا ماهی برای خود درست نکن.در برابر آنها زانو نزن و آنها را پرستش نکن ، زیرا من که خداوند ، خدای تو می باشم ، خدای غیوری هستم و کسانی را که با من دشمنی کنند ، مجازات می کنم.این مجازات ، شامل حال فرزندان آنها تا نسل سوم وچهارم نیز می گردد. اما بر کسانی که مرا دوست دوست داشته باشند و دستورات مرا پیروی کنند ، تا هزار پشت رحمت می کنم.
"از نام من که خداوند ، خدای تو هستم سوء استفاده نکن. اگر نام مرا با بی احترامی به زبان بیاوری یا به آن قسم دروغ بخوری، تو را مجازات می کنم.
" روز سبت را به یاد داشته باش و آن را مقدس بدار. در هفته شش روز کار کن ، ولی در روز هفتم که " سبت خداوند " است هیچ کار نکن ، نه خودت ، نه فرزندانت ، چون خداوند در شش روز ، آسمان و زمین و دریا و هر چه را که در آنهاست آفرید و روز هفتم دست از کار کشید. پس او روز سبت را مبارک خواند و آن را روز استراحت تعیین نمود.
"پدر و مادرت را احترام کن تا در سرزمینی که خداوند تو، به تو خواهد بخشید ، عمر طولانی داشته باشی.
"قتل نکن.
"زنا نکن.
"دروغ نگو.
"چشم طمع به مال وناموس دیگران نداشته باش . به فکر تصاحب غلام و کنیز همسایه ات نباش.


وقتی قوم اسرائیل رعد وبرق و بالا رفتن دود را از کوه دیدند وصدای شیپور را شنیدند ،از ترس لرزیدند از کوه فاصله گرفته ، به موسی گفتند:" تو پیام خدا را بگیر و به ما برسان ، ما اطاعت میکنیم ." موسی گفت : " نترسید ، چون خدا برای این نزول کرده که قدرت خود را برشما ظاهر سازد تا از این پس بترسید وگناه نکنید."
در حالیکه همه قوم آنجا ایستاده بودند ، دیدند که موسی به ظلمت غلیظی که خدا در آن بود نزدیک شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر