۱۳۹۳ تیر ۲۵, چهارشنبه

بشارت عیسی مسیح توسط مبشرین فارسی زبان در جام جهانی برزیل






  بیستمین دوره جام جهانی فوتبال در کشور برزیل روز یک شنبه 22 تیرماه به پایان رسید. بعد از پیروزی قاطع تیم ملی فوتبال آلمان با نتیجه یک بر صفر از تیم ملی آرژانتین در بازی فینالی که در استادیوم ماراکانای شهر ریودوژانیرو انجام شد و قهرمانی آن تیم، کم کم همه مردمی که از چهار گوشه جهان به خصوص از سی و دو کشور حاضر در مرحله نهائی این مسابقات برای تشویق و پشتیبانی تیمهای ملی خود به برزیل آمده بودند نیز به کشورهای خود برگشتند.

 در حالی که تیم ملی فوتبال ایران یکی از سی و دو تیم حاضر در این مسابقات  بود. تماشاگران مشتاق ایرانی نیز از ایران و سرتاسر جهان برای تشویق تیم ملی فوتبال کشورشان، امسال راهی برزیل شدند. آنها در سه مسابقه فوتبال تیم ایران با کشورهای نیجریه ، آرژانتین و بوسنی هرزگوین به دنبال تیم محبوبشان از این سو به آن سوی برزیل می رفتند و همه جا در کنار سایر مردم جهان حضور داشتند.

 در این میان یک گروه از «مبشران مسیحی» همه جا طرفداران فوتبال ایران را همراهی می کردند و ضمن تشویق تیم ملی فوتبال ایران با حرارت خاصی به همزبانان خود پیام نجات از طریق عیسی مسیح را می دادند که " عیسی مسیح شما را دوست دارد. "

این گروه از مبشرین فارسی زبان مورد حمایت  کلیسای پروتستان برزیل قرار داشتند.
هنوز مشخص نیست که سازماندهی این گروه که بسیار منسجم و با نظم هم عمل می کردند از سوی آن کلیسا که بعد از کلیسای کاتولیک دومین کلیسای مسیحی بزرگ برزیل می باشد انجام گرفته بود یا فقط اقدام خودجوش عده ای از مسیحیان ایرانی بود.

برزیل در آمریکای جنوبی علاوه بر فوتبال به اعتقادات راسخ مسیحی نیز معروف است. مجسمه بزرگ "مسیح غرامت دهنده" بر فراز شهر ریودو ژانیرو که یکی از عجایب هفت گانه دنیای جدید می باشد، اکنون به نماد اصلی این کلانشهر آمریکای جنوبی تبدیل شده است.

ماه گذشته، در آغاز جام جهانی فوتبال این مجسمه عظیم عیسی مسیح به رنگ پرچم هر سی و دو کشور حاضر در مسابقات نور افشانی شد. شکل گرفتن مجسمه زیبای عیسی مسیح به رنگ پرچم سرخ و سفید و سبز ایران و انتشار تصویر آن در رسانه های جهان با استقبال بسیار زیاد ایرانیان در ایران و سراسر جهان روبرو شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر