۱۳۹۳ آبان ۱۰, شنبه

سیاهپوش کردن بعضی از کلیساهای ایران در ماه محرم



10711211_290743857781926_969219115_n
 با شروع روزهای عزاداری برای سالگرد درگذشت امام سوم شیعیان موسوم به “ایام عاشورا”  هر سال عکسهائی از نقاط مختلف کشور در رسانه های مذهبی وابسته به حکومت منتشر می شود که نشان از نصب تابلوها و پرچمهای عزاداری ماه محرم بر سر در کلیساهای مسیحی دارند. اما سوال این است که واقعیت چیست؟
اما امسال یکی از این عکسها سر از یکی از سایتهای نزدیک به جریانهای اعتدال گرای داخل نظام جمهوری اسلامی در آورد. این سایت عکسی را از داخل کلیسائی نشان می دهد که به گفته خبرنویس آن این کلیسا در محله نارمک تهران قرار دارد، و عنوان این خبر را، «سیاه پوش کردن کلیسای نارمک به احترام امام حسین» گذاشته است.
با انتشار این عکس، مانند هرسال این بحث در بین جامعه مسیحیان ایران آغاز می شود که آیا واقعا رهبران و اعضای این کلیساها اعتقادی به باورهای اسطوره مذهبی شیعیان دارند یا از روی اجبار و فشارهای امنیتی چنین تابلو یا پرچمهایی را بر سر در کلیسا و یا فضای داخلی محراب آن نصب می نمایند؟

واقعیت این است که کلیساها ی مسیحی و رهبران آنها به خصوص در محلات دور از مرکز شهر و یا در شهرهای کوچک به شدت در خطر نابودی و در معرض حمله از سوی عناصر تندروی وابسته به حکومت و تحت نفوذ آخوندهای شیعه می باشند.
این عناصر خودسر و تندرو موسوم به ( لباس شخصی) که پس از استقرار نظام جمهوری اسلامی از پشتیبانی قاطع حکومتی نیز بهره مند شده اند، یه طور سیستماتیک و برنامه ریزی شده در تلاشند که کلیساهای مسیحی کشور را تحت فشار قرار بگذارند و برای محدود کردن و خالی از محتوا کردن آنها تلاش و جهد بسیار می نمایند.
کلیساهای مسیحی داخل کشور نیز که نه از حمایتهای مالی قوی و نه از حمایتهای امنیتی هرگز برخوردار نیستند مجبورند برای بقاء خود به خواسته های ریز و درشت گروههای فشار و البته مقامات امنیتی گردن بگذارند. بسیاری از رهبران کلیساهای ساختمانی ایران معتقدند که بازماندن درهای کلیسا به هر قیمتی باید صورت پذیرد. حتی به بهای قبول امر و نهی های صادره از سوی گروههای تندرو اسلامی و نهادهای نظارتی و امنیتی حکومتی. و اگر عکس آن باشد به سرنوشت بسیاری از کلیساهای فارسی زبان دچار خواهد شد که هم اکنون درهای آن به روی ایماندران مسیحی بسته شده است.
بنابراین واضح است که کلیساهای مسیحی برای استفاده از آرم ها و پرچمهای مراسم عاشورا، از سوی این گروهها تحت فشار قرار می گیرند. در واقع استفاده از این علائم ویژه مذهبی شیعیان توسط کلیساهای مسیحی ایران در ایام خاص نوعی سیستم حفاظتی طبیعی برای آنها محسوب می شود. نه آن طور که این سایت امنیتی می گوید: «به احترام امام حسین» !

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر