۱۳۹۳ آذر ۱۶, یکشنبه

هفت نفر اول جهنم را بشناسید





شیخ صدوق در کتاب «ثواب الاعمال و عقاب الاعمال» درباره کیفر قابیل فرزند خطارکار آدم و دو نفر از بنی اسرائیل و دو تن از امت اسلام با توجه به روایات رسیده این چنین نقل می‌کند: راوى مى‌گوید از امام صادق شنیدم که فرمودند: در روز قیامت عذاب هفت نفر از همه سخت‌تر است: فرزند آدم که برادرش را کشت، نمرود که با ابراهیم در مورد خداوند بحث و خدا را انکار کرد، دو نفر از بنی اسرائیل که قوم خود را یهودى و مسیحى ! کردند، فرعون که گفت: من بالاترین خداى شما هستم و دو نفر از این امت که یکى از آن‌ها بدتر از دیگران است و در تابوتى شیشه‌اى در زیر جهنم در دریاهایى از آتش قرار دارد.

اين گزارش به نقل ازامام ششم شيعيان می نویسد؛" آمده است به خدا سوگند آن‌ها عده‌اى را مسیحى، یهودى و مجوسى (زرتشتي) کردند، خداوند کار آن‌ها را نبخشد."

این مطلب که از خبرگزاری فارس منتشر شده است  در خصوص روز قیامت از منظر اسلامی به اسامی هفت نفر اول جهنم پرداخته است که در این میان نام یک تن از رسولان مسیح نیز آورده شده است.

این مطلب می افزاید؛ در جهنم دره‌اى به نام «سقر» است، از زمانى که خداوند آن را آفریده، نفس نکشیده است، اگر خداوند به اندازه سر سوزنى به او اجازه تنفس بدهد، بدون شک همه زمینیان را آتش مى‌زند و همانا جهنمی‌ها از گرما، بدبویى، کثیفى و عذاب‌هایى که خداوند براى اهل این دره آماده کرده، گریزانند و همانا بدون شک در این دره کوهى است که همه کسانى که در این دره هستند از گرما، بدبویى، کثیفى و عذاب‌هایى که خداوند براى ساکنان این کوه مهیا کرده است، گریزان هستند. و همانا بدون شک در این چاه افعى‌ای است که همه اهل این چاه از پلیدى، بدبویى، کثیفى و سم‌هایى که خداوند عزوجل در نیش آن براى اهلش مهیا کرده، گریزان هستند و همانا و بدون تردید در شکم این افعى هفت صندوق است که پنج نفر از امت‌هاى گذشته و دو نفر از این امت در آن هستند. آن پنج نفر عبارتند از: قابيل، نمرود، فرعون، يهودا (عهد عتيق) و پولس رسول.

البته در اين گزارش بنا به مصلحت نام آن دومسلمان برده نمی شود و در این مورد سكوت مي كند !

و اما تاریخ مسیحیت را بدون «پولس» نمی‌توان فهمید. او بی‌تردید یکی از شخصیت های بزرگ دنیای مسیحیت است. پولس رسول که به ناگاه با ملاقاتی عجیب با عیسای مسیح مسیر زندگی اش دگرگون شد. در ميان تمامی شاخه های مسيحيت فردی مقتدر و باایمان معرفی شده است. وی از مهمترین مبشران و رسولان مسیحیت و بنیانگذار الهیات و خداشناسی مسيحی است.

توهين از اين رسانه حكومتی در حالي رخ مي دهد كه مسيحيان از منظر قانون اساسي جمهوری اسلامی اقليت مذهبی رسمی به شمار می روند و حال باید دید که موضع نمایندگان اقلیت مجلس شورای اسلامی بویژه نمایندگان مسیحی مجلس نسبت به انتشار این مقاله در خبرگزاری وابسته به سپاه پاسداران چه خواهد بود . البته در خلال اين گزارش به دو اقليت رسمی ديگر يعني يهوديان و زرتشتيان نيز توهين شده است.

۴ نظر:

  1. باسلام- انچه که مهم هست مشرک شدن فرزندان بنی ادم است- و بدون شک هرکسی که مشرک شد جایگاه او در جهنم است حال هر کس که می خواهد باشد.
    شرک خود نیز دارای انواع مختلفی است.
    مانند : شرک به لوازم زندگی- شرک به ماشین- شرک به زن- شرک به فرزند و...

    پاسخحذف
  2. خدایا گناهانه همه ما مسلمانان ببخش چه سنی چه شیعه بیشک تو بزرگ بخشند مهربان هستی😔😔😔😔😔😔😔😔😔

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. خدا وندا گناههنمان را ببخش لصفا 😞😞😟😟

      حذف
  3. خدا عادله خدا گناه کسی رو می بخشه که به خدا اهمیت بده
    اگه یه کسی که ادعا داره مسلمونه ولی خدا رو اهمیت نده بی‌شک مورد ببخش قرار نمی گیره

    پاسخحذف