۱۳۹۳ دی ۹, سه‌شنبه

افزایش محکومیت ؛ هدیه کریسمس جمهوری اسلامی به کشیش فرشید فتحی


.
از سوی دادگاه انقلاب اسلامی و با حکم قاضی صلواتی یکسال زندان به مدت محکومیت زندانی مسیحی کشیش فرشید فتحی اضافه شد.

به گزارش آژانس خبری مسیحیان ایران «محبت نیوز»، بر اساس گزارش منابع خبری، از سوی دادگاه انقلاب اسلامی به مدت محکومیت زندانی مسیحی کشیش فرشید فتحی یکسال دیگر اضافه شد.
این گزارش می افزاید، صبح روز دوشنبه ۸ دی ماه (برابر با ۲۹ دسامبر ۲۰۱۴) "فرشید فتحی" کشیش مسیحی دربند؛ با حضور در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی در تهران از سوی قاضی صلواتی حکم یک سال زندان اضافه به وی ابلاغ گردید.
به این ترتیب، کشیش فرشید فتحی که پیش تر حکم ۶ سال زندان قطعی داشت، و تاکنون چهار سال آن را نیز در زندان اوین و رجائی شهر سپری کرده است با اضافه شدن این یکسال، اکنون باید سه سال دیگر را نیز در زندان بماند.
یک منبع آگاه به « محبت نیوز» گفت: "این حکم جدید برای این کشیش مسیحی در ارتباط با پرونده و ماجرای جنجالی یورش ماموران امنیتی به بند سیصد و پنجاه زندان اوین بوده است."
بر اثر تهاجم به بند ۳۵۰ اوین که توسط عوامل اطلاعات سپاه، وزارت اطلاعات و بیش از یکصدنفر از سربازان گارد سازمان زندانها صورت گرفت زندانیان بند ۳۵۰ با باتوم و ... مورد ضرب و جرح قرار گرفتند که بیش از سی تن از آنان مجروح و مضروب شدند و دستکم چهارتن از زندانیان سیاسی به دلیل خونریزی و شکستگی به بیمارستان خارج از زندان جهت مداوا منتقل شده بودند.
کشیش فرشید فتحی نیز بر اثر شدت ضرب و شتم ماموران امنیتی و زندانبانان،دچارمصدومیت و جراحات متعدد شد، در اثر این حادثه صبح روز یکشنبه 31 فروردین ماه به دلیل شکستن انگشت پا و محدودیت حرکت در مفاصل این ناحیه به بیمارستان طالقانی تهران اعزام گردید.
در پی این رویداد در بازرسی ماموران و نگهبانان زندان در بند ۳۵۰ زندان اوین، در قسمت مشاع این بند به گفته مسئولان زندان ، مقدار دو لیتر مشروب الکلی توسط ماموران زندان کشف و این ظرف مشروب را ماموران به کشیش فرشید فتحی نسبت داده و برای وی پرونده ایی به همین منظور تشکیل دادند !
موضوع بازرسی ازبند ۳۵۰ زندان اوین در سال گذشته جنجال بسیاری در سطح رسانهای بین المللی و حتی رسانه های جمهوری اسلامی بهمراه داشت که این نوع برخورد و رفتار با زندانیان، محکومیت از سوی فعالان حقوق بشر را به نیز بهمراه داشت .
فرشید فتحی، نوکیش مسیحی و از رهبران کلیساهای خانگی صبح روز سه شنبه ۲۸ مرداد ماه سالجاری، به دستور دادگاه انقلاب و توسط سازمان زندانها از بند ۳۵۰ زندان اوین به زندان رجایی شهر کرج انتقال یافت. زمانی که فرشید به زندان رجائی شهر منتقل شد، پرونده موضوع کشف مشروب الکلی که ماموران ادعا کردند در بند ۳۵۰ اوین آن را یافتند باز شد تا اینکه سرانجام ، روز دوشنبه ۸ دی حکم یکسال حبس جدید به وی از سوی دادگاه انقلاب ابلاغ گردید. به اعتقاد بسیاری از فعالان حقوق بشر که پرونده حادثه جنجالی سال گذشته بند ۳۵۰ زندان اوین را پی گیری می کنند این حکم جدید سرپوشی برای عدم رسیدگی به شکایت مجروحین حادثه بند مذکور زندان اوین می باشد.
حکم یکسال زندان برای این نوکیش مسیحی از سوی قاضی صلواتی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی پس از یکسال از آن حادثه در حالی صادر می شود که این شعبه برای صدور احکام سنگین و فله ای علیه متهمان سیاسی وعقیدتی می باشد و ارسال پرونده مربوط به یک تخلف داخل زندان نزد این قاضی در شعبه رسیدگی کننده به جرائم امنیتی بسیار عجیب به نظر می رسد.
نظام قضائی جمهوری اسلامی همواره می کوشد تا با زدن اتهامات واهی به مخالفان سیاسی و عقیدتی خود آنها را فاقد صلاحیت نشان دهد و موضوع اصلی اتهام آنها را پنهان کند. این روش همواره در سی و پنج سال گذشته از سوی دادگاههای انقلاب اسلامی مورد استفاده قرار می گیرد.
از سوی دیگر، بنا بر عقیده حقوقدانان آشنا به روند قضائی، صدور این حکم مغایر با ماده ۴ ۳ ۱ قانون جدید مجازات اسلامی (مصوب سال ۲ ۱۳۹) می باشد. از ماده های جنجالی این قانون همین ماده ۴ ۳ ۱ آن است که در مورد مجازات های مختلف تغییرات محسوسی نسبت به مصوبه قبلی قانون مجازات اسلامی داشته است. یکی از بندهای این ماده در خصوص تعدد جرم مجرمان است، که بر اساس آن بالاترین میزان جرم برای مجرم در نظر گرفته می شود، یعنی اگر کسی احکامی به میزان ۳ سال و ۲ سال و یک سال برای جرم های مختلف داشته باشد، باید فقط مجازات ۳ سال برای او در نظر گرفته شود و نه ۶ سال که جمع آنها می باشد.
سوال حقوقدانان این است که چرا اعمال ماده ۴ ۳ ۱ برای کشیش فرشید فتحی از سوی دادگاه انقلاب پذیرفته نشده است و او که دارای حکم ۶ سال زندان قطعی بود باید به یک سال زندان دیگر هم محکوم شود. البته این حکم یک حکم اولیه است و قابل اعتراض ظرف مدت بیست روز و تجدید نظر در دادگاه بالاتر می باشد.
زندانی مسیحی "فرشید فتحی" ، چهار سال قبل در روز یكشنبه ۵ دی ماه ۱۳۸۹ ( ۲۶ دسامبر ۲۰۱۰) در آستانه سال نو میلادی در یورشی گسترده و از پیش تعیین شده توسط ماموران امنیتی بازداشت شد. در پی این حادثه نیز شمار بسیاری از شهروندان مسیحی و از اعضا کلیساهای خانگی در تهران و برخی شهرستانها نیز بازداشت شدند. فرشید فتحی از آن زمان تا کنون در زندان به سر میبرد.
لازم به ذکر است که کشیش فرشید فتحی متولد ۱۳۵۸ ( ۱۹۷۹میلادی) در دادگاه انقلاب اسلامی به اتهام « بر عهده داشتن سمت مسئول ارشد سازمان های خارجی در ایران و تهیه وجه مالی برای این سازمان ها» به شش سال زندان محکوم شد.اتهامی که همانند دیگر پرونده های مسیحیان با زبان سیاسی بیان شده است در حالی که وی تنها بخاطر ایمان به مسیحیت دستگیر شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر