۱۳۹۳ آذر ۲۲, شنبه

پرداخت هزینه زیارتی یک میلیون نفر به کربلا توسط شهرداری تهران

10846777_305781246278187_1894019399_n


زائران ایرانی تا چندی پیش از مسافرت به عراق منع می شدند ، امسال شهرداری تهران با دست و دلبازی  از جیب شهروندان ایرانی، بیش از یک میلیون ایرانی را مجانن به کربلا برای مراسم اربعین انتقال داد .حدود یک‌ میلیون و ۳۰۰هزار ایرانی از مرزهای شلمچه، چزابه و مهران به‌ کشور عراق وارد شده‌اند. وزیردفاع عراق می‌گوید تاکنون ۱۶ میلیون شیعه عراقی و خارجی وارد کربلا شده‎اند.
به گزارش «محبت نیوز» سایت ایران گلوبال دراین باره نوشت، (شرکت واحد که بایستی در خدمت مردم تهران باشد ، چند هزار اتوبوس شرکت را مجانن در اختیار زائران قرار دادند. پخش غذای مجانی بین زائران ؛ بخشی از یک قدرت نمایی سیاسی رزیم بود که از جیب شهر وندان تهرانی هزینه شد .)
به گزارش خبرگزاری فرانسه، خالد العبیدی، وزیر دفاع عراق گفته است  : “برای اربعین امسال، در مجموع ۱۷ میلیون نفر به کربلا رفته‌اند که بیش از ۴ میلیون نفر آنها زائران خارجی از ۶۰ کشور هستند .” اکثریت جمعیت عراق را شیعیان تشکیل می‌دهند و حدود ۱۳ میلیون تن از زائران امسال کربلا از خود عراق هستند.ایرانیان بزرگترین گروه زائران کربلا هستند و بنا به گفته مقامات سازمان حج و زیارت ایران، بیش از یک میلیون و سیصد هزار زائر ایرانی راهی این شهر شدند.
با اینکه جمهوری اسلامی سعی کرده است که اخبار کشتار زائران ایرانی را پنهان نگاه دارد با این وجود، ایرنا – در گزارشی تحت عنوان “حمله به کربلا خمپاره‌ای بود” به نقل از یک منبع امنیتی گفته است که حملات پنجشنبه شب در منطقه “حی‌النصر” با مینی کاتیوشا صورت گرفته و تعدادی زائر در این حملات زخمی شده‌اند. این خبرگزاری همچنین اظهارات مدیر نمایندگی سازمان حج و زیارت جمهوری اسلامی در عراق را نقل کرده که گفته است در این انفجارها، تعدادی زخمی شده‌اند اما از زخمی شدن زائران ایرانی خبری در دست نیست.
داعش حملات خمپاره ای را علیه زائران ایرانی در کربلا سازمان داد .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر