۱۳۹۳ دی ۸, دوشنبه

سخنان عوام فریبانه دستیار ویژه رئیس جمهور درباب "توهين به عيسی مسيح

.







در حالی که روحانیون ارشد حکومتی در ادامه روند مسیحیت ستیزی خود بارها مسیحیت و اصول اعتقادی آئین مسیحی را مورد توهین قرار داده اند، دستیار ویژه حسن روحانی در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی گفته است که «هر مسلمانی به حضرت مسیح توهین و بی‌احترامی کند از دین اسلام خارج است.»
به گزارش «محبت نیوز» علی یونسی، دستیار ویژه حسن روحانی در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی گفته است که هر مسلمانی به گفته وی به حضرت مسیح توهین و بی‌احترامی کند از دین اسلام خارج است.
اما عبدالکریم لاهیجی، این سخنان را به معنی حکم اعدام برای فرد از دین خارج شده و در واقع نقض حقوق شهروندی افرا خوانده است.
یونسی، همچنین جمعه شب با شرکت در کلیسای آشوری‌ها و کلدانی‌ها در تهران گفت: «عید میلاد مسیحیان فقط به مسیحیان تعلق ندارد؛ بلکه تمامی مسلمانان و ایرانیان در این عید سهیم هستند»
سخنان یونسی در حالی بیان میشود که طی سی و پنج سالی که از عمر حکومت جمهوری اسلامی می گذرد، مقامات و مسئولان حکومتی و به ویژه آیت الله های وابسته به حكومت با موج حملات و سخنان پوچ و بی اساس و ادعاهای واهی، سعی در تحریك مقامات دولتی و امنیتی داشته‌اند.
آیت‌الله مکارم‌ شیرازی از مراجع تقلید چندی پیش در پاسخ به استفتایی دیدگاه خود را درباره آیین برگزاری سال نو میلادی از سوی مسلمانان اینگونه بیان کرد که " برگزاری جشن و انجام کارهایی که مربوط به کریسمس می‌شود با توجه به این که باعث ترویج فرهنگ غیرمسلمانان می‌شود مجاز نیست."
علی یونسی در ادامه افزود که "جمهوری اسلامی ایران وظیفه خود می‌داند از دین و آزادی‌های دینی اقلیت‌های مذهبی حمایت کند."  ادعایی که نشان می دهد از زمان روی کار آمدن حسن روحانی تغییری در وضعیت اقلیت های مذهبی بویژه مسیحیان نه تنها صورت نگرفته که بدتر نیز شده است.
سخنان دستیار ویژه رئیس جمهور در خصوص توهین به عیسی مسیح در حالی بیان می شود که روحانیون ارشد حکومتی در ادامه روند مسیحیت ستیزی خود بارها مسیحیت و اصول اعتقادی آئین مسیحی را زیر سوال برده و از انحراف و تحریف کتاب مقدس مسیحیان بدون هیچ استدلال منطقی سخن به میان آوردند.
از جمله ( آیت الله) «نورالله طبرسی»، امام جمعه ساری، در اظهاراتی توهین آمیز،"مسیحیان فعلی را ننگی برای مسیحیت دانست". طبرسی نماینده ولی فقیه در استان مازندران، همچنین مدعی شد که همه فسادهای اخلاقی در جوامع غرب به علت به کارگیری نادرست دین مسیح بوده است.! باید متذکر شد برخلاف حکومت مذهبی جمهوری اسلامی که یک حکومت دینی و بر پایه اصول اسلام می باشد، اما در دنیای غرب کلیسا نقشی در نظام حکومت ها ندارد و حکومت و کلیسا این دو مقوله از هم کاملن متمایز می باشند. اما گویا آقای طبرسی واقعیت را گونه ایی دیگر می بیند و به مشکلات و معظلات داخلی کشوری که خود را پرچمدار اسلام ناب می داند نیم نگاهی نیانداخته است.
همچنین حسن رحیم‌پور ازغدی٬ از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی در حکومت جمهوری اسلامی٬ دهان به آلودگی گشود و به رهبران و کشیشان مسیحی توهین کرد، وی گفته بود: « در جوامع غیر اسلامی، فاسد‌ترین افراد جامعه افراد، رهبر دینی و کشیش‌های آن هستند وی در ادامه در سخنانی که باعث شگفتی می شود اظهار داشت: « خوشبختانه روحانیت در جامعه اسلامی، پاک‌ترین اقشار هستند ! »
در یادآوری دیگر از موج توهین ها به مقدسات مسیحی باید از وحید خراسانی نام برد،  وی بعنوان آیت الله و یکی از مراجع تقلید برجسته شیعی در دستگاه حکومتی جمهوری اسلامی، "عیسی مسیح" و "مریم" (مادر عیسی) را مورد توهین ! خود قرار داد. وی در سخنانی که نشان از دانش محدود وی از کتاب مقدس مسیحیان است گفت « اگر بخاطر قرآن نبود، عیسی لایق ملکوت خدا نمی بود»!
اینگونه تفکرات مسیحیت ستیز و فتوا از سوی مراجع حکومتی آنگونه پیامدی خواهد داشت که در اسفند ۱۳۸۹ اداره بازرسی و كشف كالای قاچاق با هماهنگی نیروی امنیتی سپاه پاسداران، ۲ كارتن كتاب حاوی بیش از ۳۰۰ جلد كتاب مقدس را كه در داخل یك اتوبوس كشف و ضبط شده بود، همراه با برخی دیگر از كالاهای قاچاق نظیر مواد مخدر ومشروبات الكلی سوزاند. در خرداد همان سال نیز در اقدامی مشابه صدها جلد کتاب مقدس مسیحیان در شهرستان سردشت سوزانده شد و خبر آن با عکس و تفصیلات در رسانه‌ها منعکس شد. رویداد سوزاندن کتاب مقدس مکشوفه از کلیساهای خانگی و یا مسافران بین المللی عملی است که هر روزه از سوی نهادهای امنیتی صورت میگیرد.
عبدالکریم لاهیجی، حقوقدان و فعال حقوق بشر ساکن پاریس به بخش فارسی رادیو بین‌المللی فرانسه می‌گوید : در قانون اساسی ایران نه تنها از بزرگترین اقلیت مذهبی در ایران یعنی بهائیان حقی ندارند، بلکه سه اقلیت مذهبی دیگر که به رسمیت شناخته شده نیز حقوق مساوی با دیگران ندارند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر