۱۳۹۳ آذر ۱۲, چهارشنبه

مسیحیت و رهایی از شریعت





نوشته شده توسط : ندا عطایی

ما مسیحیان به دلیل فیضی که از طریق خداوند ، عیسی مسیح  شامل حالمان شده است از زیر شریعت و باید و نبایدهای مذهب بیرون آمده ایم .مسیحیت بر خلاف دیگر باورهای دینی به هیچ عنوان مذهب نیست ، بلکه رابطه قلبی با خدا  ،بدون واسطه ها می باشد. 

در غلاطیان 3 آیه 23 – 24 می خوانیم " ما پیش از آمدن ایمان ،تحت مراقبت شریعت به سر می بردیم و تا ظهور ایمان در بند نگاه داشته می شدیم . پس شریعت به تربیت ما گماشته شد تا زمانیکه مسیح بیاید و به وسیله ایمان پارسا شمرده شویم ."

این آیه اشاره به این دارد که شریعتی که زمان موسی آمد همانند دایه ای از ما محافظت کردتا اینکه مسیح بیاید و ما در دستان او قرار بگیریم . او زیر شریعت به دنیا آمد تا ما را از زیر شریعت بیرون بکشد . هدفِ اولیه خدا  از آن  مذهب این بود، که انسانها گناه را بشناسند و بطرفِ  تنها نجات دهنده که همان مسیحِ موعود است  هدایت شوند.

هر کاری که بوسیله خود عیسی مسیح در شریعت تاکید شده بود ، بعد از ورودش در لباس انسان به روی زمین ، بوسیله خود او انجام شد

کسی که برای یک بار و برای همیشه خودش شخصاً، قربانیِ گناه شد و به عنوان هدیه نجات ، بخششِ  ما انسانها را به ارمغان آورد .


هنگامیکه عیسی مسیح بر «چوبه دار» آویخته شد (مصلوب شد) ما را از احکام شریعت آزاد ساخت. مطابق به روش شریعت  ، انسان زمانی نجات می‌یابد که تمام احکام شریعت را انجام دهد و این موضوع برای حتی آنانیکه متعصب مذهبی بودند سخت بود و قادر به انجام آن نبودند ولی با آمدن عیسی مسیح بعنوان «ناجی» و قربانی شدن او بخاطر گناه بشر و لعنتی که بر دوش انسانها بود، بر «چوبه دار به خود گرفت تا انسان از گناه رهایی یابد و انسان را با خدا آشتی دهد.» تا بشر گناه آلود از زیر لعنت خدا بیرون آید.

عیسی مسیح به امر خدای پدر، خود را برای رحمت و فیض  «لعنت» کرد تا این آیه عملی شود که میگوید: «زیرا خدا بقدری مردم جهان را دوست دارد که یگانه فرزند خود را فرستاده است، تا هر که به او ایمان آورد، هلاک نشود بلکه زندگی جاوید بیابد.» (یوحنا ۳: ۱۶)

در هر باوری که هستید ، این را بدانید که هیچ انسانی ، رهبری و یا مذهبی هرگز قادر نیست 
 در مقابلِ کاری که مسیحِ خداوند برای نجاتِ ما انجام داده ، کاری دیگر و یا راهِ دیگری به نجات آسمانی اضافه کند.

او تنها کاهنی است که تا ابد زنده است و این یعنی پیمان و یا عهدِ جدید ، که مانند یک سند رسمی با خون مسیح تضمین شده است.که به یک یکِ ما ایمانداران این امکانِ را میدهد که از طریقِ مسیحِ خداوند مستقیم بحضور خدای پدر برویم و دیگر هرگز برای بخشش از گناهان به هیچ مذهب ، کاهن  و یا قربانی بوسیلهِ حیوانات احتیاج نداشته باشیم ؛ بخششِ گناهانِ بشریت تنها با خونِ گرانبهای مسیح خداوند در روی صلیب امکان پذیر میشود.

البته عیسی مسیح در متی اشاره به این موضوع می کند که من نیامدم تا تورات را منسوخ کنم بلکه آمده ام آنرا کامل نمایم و به انجام برسانم و با رفتن بر روی صلیب این کار را به اتمام رسانید.

با کاری که عیسی مسیح بر روی صلیب برای ما انجام داد نه تنها بار گناهان ما را برداشت بلکه ما نیز از بندگی آزاد و فرزندان خدا گشتیم و چه افتخاری از این بالاتر که پدری به این ثروتمندی داشته باشیم.
غلاطیان 3 : 7 " بدین سان ، دیگر غلام نیستی ، بلکه پسری، و چون پسری ، خدا تو را وارث نیز گردانده است."

عزیزان در دعا باشید تا دنیا از خواب مذهب زدگی ودروغهای آن  تا دیر نشده بیرون بیاید و همه به نجات در مسیح برسند .






هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر