۱۳۹۳ آذر ۲۷, پنجشنبه

گمشدن زائرین کربلا در پایان اربعین



10863577_307364892786489_729311968_n

اربعین پایان یافت اما گویا مشکلات ایرانیان تازه شروع شده است . امسال ایران بزرگترین گروه اعزام زائران ، به کربلا را داشت .
به گزارش “محبت نیوز” با به اتمام رسیدن مراسم اربعین تعداد زیادی از زائران ایرانی گم شده ویا به دنبال عزیزان خود ویا وسایل مفقود شده خود می گردند.
رسانه های ایران علت اصلی این مشکل را نداشتن محل اقامت عنوان کرده اند. یعنی هزاران نفر از زائران ایرانی بدون داشتن محل اقامت مشخص و مطمئن به صورتهای فردی یا گروهی به عراق سفر کرده اند و همین امرباعث شده جایی وجود نداشته باشد که افراد بتوانند یکدیگر را پیدا کنند.
از دیروز سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران با کرایه کردن اتوبوس و بلیط قطار ده ها نفر از گمشدگان را به سوی مرزهای ایران روانه کرده است .یکی از مسوولان سرکنسولگری در گفتگو با خبرنگار”ابنا” اعلام کرده است که این جابجایی ها با هزینه سرکنسولگری و با هماهنگی صورت گرفته و این افراد رایگان تا مرز ایران منتقل و تحویل نیروی انتظامی می گردند.
رسانه های دولتی ادعا می کنند که ،اربعین امسال وتجربیات این سفر نشان دهنده این است که تبلیغات غیر واقعی  و فراهم نبودن امکانات باعث سرگردانی مردم و به خطر افتادن نوامیس شیعه می گردد.
ضروری است که نهادهای دست اندر کارمثل حج و زیارت، رسانه ها، هلال احمرو…با برنامه ریزی های دقیق و دور از هر بزرگ نمایی اقدام به چنین کارهایی نمایند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر