۱۳۹۳ آذر ۱۵, شنبه

چگونگی بازداشت نوکیشان مسیحی هنرمند در اصفهان


به گزارشی که از شبکه خبر مسیحیان در تاریخ 13  مهر 93 منتشر شد ، تعدادی از نوکیشان مسیحی که در حال ادامه ساخت فیلم زندگی مسیح بودند بازداشت شدند. بازداشت شدگان ، شهرام قائدی ، عماد حقی و حشمت شفیعی هستند که بعد از دستگیری به بازداشتگاه (الف . طا ) در بند حفاظت اطلاعات زندان مرکزی اصفهان منتقل شدند.

فیلم " زندگی مسیح " در مرداد 92 توسط " شهرام حیدری باغبادرانی " با هدف بشارت  ، طبق کلام خدا کلید خورد .که باغبادرانی در این فیلم هم فیلمبردار بود هم بازیگر ، که 20 روز بعد نیز بازداشت شد.

"شهرام حیدری باغباندرانی " بارها توسط اداره اطلاعات بازداشت شده بود واینبارچون اطلاع درستی از نحوه برخورد افراد اداره اطلاعات داشت از کشور خارج شد. حدودا یکسال بعد از خروج او از کشور بقیه بازیگران تصمیم به ساخت فیلم گرفتند که بازهمگی بازداشت شدند.

این فیلمبردار و بازیگر اولین بار در آذر 85 به جرم ساخت مستندی درباره نقش دولت در فحشا بازداشت شدو با وجود داشتن 9 سال سابقه کار در مجتمع فولاد ، از کار اخراج شد. در سال 91 به مسیح خداوند ایمان آورد و در اردیبهشت 92 تئاتری به نام " رنج صلیب " کارگردانی که در دومین روز اجرا ؛ مجددا توسط مامورین بازداشت شد.


هر روز شرایط برای ایمانداران مسیحی در ایران سخت تر می شود و امنیت انها دایما در خطر است . به طوری که اکنون بعد از گذشت دوماه از بازیگران بازداشت شده هیچ اطلاعی در دست نیست.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر