۱۳۹۳ آذر ۱۷, دوشنبه

بازداشت و بی خبری از وضعیت یک تن از خادمین کلیسای خانگی شیراز



"ابراهیم" یکی از خادمین کلیسای خانگی در پی هجوم ماموران امنیتی و لباس شخصی به منزلش بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد که با گذشت بیش از دو هفته، تاکنون خبری از وضعیت سلامت و محل نگهداری وی در دسترس نیست .

.

به گزارش آژانس خبری مسیحیان ایران، نوکیش مسیحی " ابراهیم حسین زاده " توسط ماموران اطلاعات و امنیتی شهرستان شیراز بازداشت شد.


به گفته منابع آگاه؛ ماموران امنیتی و لباس شخصی در هفته آخر آبان ماه سال جاری (اواسط نوامبر ۲۰۱۴) این خادم کلیسای خانگی را خانه اش بازداشت نمودند.


این منبع آگاه در گفتگو با «محبت نیوز» خبر داد، که به یقین این نوکیش مسیحی را پس از دستگیری و برای بازجویی بیشتر به بازداشتگاه اداره اطلاعات شیراز موسوم به "پلاک ۱۰۰" منتقل نموده اند.


تا لحظه انتشار این خبر از وضعیت سلامت این خادم مسیحی پس از دستگیری اطلاعی دقیقی در دست نیست و تا كنون پیگیری خانواده برای مشخص شدن وضعیت وی نیز نتیجه ایی در بر نداشت.


این منبع آگاه افزود: " ابراهیم" در منزل مسکونی خود مورد هجوم ماموران امنیتی لباس شخصی قرار گرفته است. مامورین پس از بازداشت نامبرده، به تفتیش و بازرسی منزل وی اقدام نموده و برخی از وسایل شخصی از جمله کتاب و وسایل ارتباطی نظیر تلفن همراه و کامپیوتر وی را نیز پس از ضبط به مرکز اداره اطلاعات شیراز منتقل کردند.


خادم کلیسای خانگی "ابراهیم حسین زاده" ۳۲ ساله دارای شغل آزاد و از سال ۲۰۰۹ به مسیحیت گرویده است.


به گفته یکی از نزدیکان ، آخرین تماس وی با " ابراهیم" در روز دوشنبه ۲۶ آبان ماه (۱۷ نوامبر ۲۰۱۴) بوده است و از پنج شنبه ۲۹ آبان دیگر تماسهایش با ابراهیم قطع شده است. این فرد مطلع به محبت نیوز گفته است. انتظار می رود پس از بازداشت " ابراهیم " مامرین امنیتی خانواده وی را نیز مورد تهدید قرار داده باشند تا در این خصوص با کسی صحبت نکنند و اجازه اطلاع رسانی هم ندارند. با اینحال هنوز پس از گذشت بیش از دو هفته کسی نمی داند این نوکیش مسیحی در کجا نگهداری می شود و در چه وضعیتی به سر می برد.


یادآور می شود که کلیساهای خانگی و نوکیشان مسیحی شیراز نیز در چهار سال گذشته بارها مورد هجوم و فشار ماموران اطلاعات و امنیت استان فارس بوده اند.


در (۲۰ مهر ۱۳۹۲/ ۱۲ اکتبر ۲۰۱۳) شعبه پانزده دادگاه تجدید نظر استان فارس احکام صادره توسط دادگاه بدوی درباره شش متهم نوکیش مسیحی در شیراز را به طور کامل تائید نمود.بر اساس این گزارش چهار نفر از این افراد بنامهای  "مجتبی سیدعلاالدین حسین"، "محمدرضا پرتویی (كوروش)"، "وحید حکانی" ، "همایون شکوهی" از نظر دادگاه به اتهام شركت در جلسات خانگی، تبلیغ و ترویج مسیحیت، ارتباط با سازمان‌های مسیحی در خارج از کشور، تبلیغ علیه نظام و برهم زدن امنیت ملی متهم ردیف اول شناخته شدند و در مجموع به 15 سال و دوماه زندان حکم قطعی محکوم شدند .


علاوه بر این مورد برخی از خبرگزاریهای داخلی از گروه رسانه های زنجیره ای وابسته به حکومت جمهوری اسلامی، خبر دستگیری ۴۰ نفر از نوکیشان مسیحی اعضای کلیساهای خانگی در شهرهای شیراز و کوار استان فارس را در سال ۱۳۹۱منتشر نمودند.


همزمان با اخبار دستگیری و پیگرد نوکیشان مسیحی فعال در کلیساهای خانگی شیراز، خبر افزایش فشار و تنگ تر کردن فضا برای ایمانداران کلیساهای اسقفی آن شهر که کلیساهائی رسمی و ساختمانی هستند نیز منتشر شد.اکنون این کلیساها به شدت تحت فشار گذاشته شده اند که از پذیرش مراجعه کنندگان فارسی زبان خود داری کنند.


مقامات امنیتی جمهوری اسلامی از طریق اعمال کنترل شدید بر گروه های مسیحی و با تهدید و ارعاب نوکیشان مسیحی در صددند تا از ترویج و گسترش مسیحیت در داخل كشور جلوگیری کرده و بر همین اساس تاكنون بسیاری از مراکز وابسته به مسیحیان ایران منجمله کلیساهای ( فارسی زبان) را تعطیل و شماری از کسانی که به مسیحیت گرویده اند را بازداشت و برای آنان احکام سنگین زندان و تبعید صادر کرده اند.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر