۱۳۹۴ مرداد ۵, دوشنبه

نسخه روحانی برای درمان افسردگی



چون خدا مرا دوست دارد... (۱ قرنتیان ۱۳:‏۴-۸)
چون خدا مرا دوست دارد تحملش نسبت به من بسیار زیاد است‌.
چون خدا مرا دوست دارد اتفاقاتی را که در زندگیم رخ می‌دهند تحت‌کنترل گرفته و از آنها بشکلی سازنده برای رشد من استفاده می‌کند.
چون خدا مرا دوست دارد با من چون شی‌ء تحت‌تملک رفتار نمی‌کند.
چون خدا مرا دوست دارد نیازی ندارد مرا تحت فشار بگذارد تا نشان بدهد که بخاطر خدا بودنش چقدر عظیم و قدرتمند است‌. همچنین او بخاطر نشان دادن اهمیت و عظمت خود مرا بعنوان فرزند خودش تحقیر نمی‌کند و کوچک نمی‌شمارد.
چون خدا مرا دوست دارد متعلق به من است‌. او می‌خواهد که من بالغ شده و در محبت او رشد کنم‌.
چون خدا مرا دوست دارد بخاطر اشتباه کوچکی که مرتکب می‌شوم غضب خود را از آسمان بر من نازل نمی‌کند، اگر چه تعداد این اشتباهات در زندگیم زیاد می‌باشند.
چون خدا مرا دوست دارد حساب گناهانم را نگاه نمی‌دارد تا هر گاه فرصتی بدست آورد بخاطر آنها بر سرم بکوبد.
چون خدا مرا دوست دارد، هنگامی که در طرقی که وی را خشنود می‌سازند سلوک نمی‌کنم‌، غمگین می‌شود زیرا از نظر او این کار من به معنای این است که آنچنان که باید، او را دوست ندارم و به وی اعتماد نمی‌کنم‌.
چون خدا مرا دوست دارد، هنگامی که قدرت و قوت او را تجربه می‌کنم و بخاطر نام وی در برابر فشارهای زندگی می‌ایستم‌، لذت می‌برد.
چون خدا مرا دوست دارد حتی زمانی که احساس می‌کنم دیگر تسلیم شده‌ام و نیز نمی‌توانم دریابم که چرا وی مرا رها نمی‌کند، باز هم صبورانه به من کمک می‌کند.
چون خدا مرا دوست دارد حتی زمانی که اعتمادم را نسبت به خودم از دست می‌دهم او کماکان به من اعتماد می‌کند.
چون خدا مرا دوست دارد هرگز به من نمی‌گوید که دیگر امیدی برایم وجود ندارد بلکه صبورانه در زندگیم عمل می‌کند، مرا محبت کرده و مرا بگونه‌ای تربیت می‌کند که به سختی می‌توانم عمق توجه وی را به خودم درک کنم‌.
چون خدا مرا دوست دارد حتی اگر بسیاری از دوستانم هم مرا ترک کنند هرگز مرا ترک نمی‌کند.
چون خدا مرا دوست دارد حتی هنگامی که در اوج یأس و ناامیدی هستم‌، هنگامی که من واقعی خود را مشاهده می‌کنم و آن را با عدالت‌، قدوسیت و جمال و محبت او مقایسه می‌کنم‌، حتی در چنین شرایطی نیز وی در کنار من می‌ایستد. و در چنین لحظاتی است که من واقعاً می‌توانم باور داشته باشم که خدا مرا دوست دارد.
بله‌، بزرگترین همه عطایا محبت کامل خدا است‌.

                                                نوشتۀ نورمن رایت - ترجمۀ روبرت آسریان‌

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر