۱۳۹۳ شهریور ۲۳, یکشنبه

انجیل برنابا یک انجیل دروغین



مسلمانان ودشمنان مسیح در تلاشند تا برای بی اعتبار ساختن کتاب مقدس مسیحیان مدارکی به دست آورند که با انجیل های واقعی مغایرت داشته باشد .آنها در قرن حاضر انجیلی را دست اویز کار خود نموده اند به اسم انجیل برنابا.

برنابا نام ( یوسف یا جوزف ) است که از پدر و مادری یهودی در جزیره قبرس به دنیا آمد.او در زمان رسولان به مسیح ایمان آورد و نام برنابا ، توسط حواریون به وی اعطا شد . برنابا تمام علایق دنیوی را ترک نمود  و زندگی خود را صرف شناساندن مسیح به مردم کرد و با دلایلی که موجود است بعید به نظر می آید که این انجیل نوشته دست این شخص باشد.

مسیحیان هیچگاه مدعی نشدند که انجیل را عیسی مسیح نوشته است بلکه معتقدند که بعد از عروج عیسی مسیح ، شاگردان او حوادث و گفتارهای او را که به صورت شفاهی وجود داشته است را مکتوب نمودند ، و این تفکر در نیمه اول قرن اول میلادی یعنی بین سالهای ( 40 - 100 م) قوت گرفت . نام این انجیل ها مرقس ، یوحنا ، متی، و لوقا می باشد. ولی انجیل برنابا با توجه به سبک نگارش و نوع صحافی بین سالهای (1500 -1590 ) نوشته شده است  و نویسنده این کتاب نمی تواند برنابای رسول باشد . در زیر به چند نکته از این تناقض ها اشاره می کنیم.

1- این کتاب با چنان کیفیتی نوشته شده است که بعد از خواندن آن خواننده اطمینان پیدا  میکند این کلمات باید وحی باشند وقدرت بشری از بیان چنین کلماتی ناتوان است ، در حالیکه کتاب مقدس به دست شاگردان عیسی مسیح نوشته شده است.
2- در این انجیل بارها تاکید شده است که عیسی مسیح به شاگردان خود می گوید او را خدا خطاب نکنند ..در صورتیکه ما در کتاب مقدس به کرات می بینم که عیسی مسیح تاکید می کند هر کس که مرا ببیند ، پدر را دیده است .
3- این انجیل مصلوب شدن و عروج عیسی مسیح به آسمان را تکذیب می کند و ادعا دارد که به خاطر شباهت بسیاری که یهودا اسخریوطی به عیسی داشته او به جای عیسی مسیح به صلیب کشیده می شود و حواریون جسد او را می دزدند و ادعا می کنند که عیسی مسیح زنده است ...در حالیکه 48 نفر در زمانهای مختلف انجیل را نوشته اند و چهار نفر به آن شهادت داده اند و تمام این نوشته ها صراحتا بیان می کند که عیسی مسیح چگونه صلیب خود را تا تپه جلجتا حمل می کند و چگونه او را مصلوب می کنند.
4- انجیل برنابا مخالفت شدیدی با تعالیم پولس رسول دارد و این باور را که عیسی مسیح زنده است را تفکری میداند از جانب پولس.
5- انجیل برنابا می گوید عیسی مسیح یک پیام آور بوده است نه خدا ، نه پسر خدا. در واقع با تثلیت مخالف است و در مسیحیت مخالفت با تثلیث یعنی مخالفت با وجود خدا. چون وجود پدر ، پسر ، روح القدس ، هرسه یک خدا هستند در شرایط مختلف برای انسانها .نمی توان مسیحی بود و این اصل را قبول نداشت.

پولس نجات انسانها را مرهون محبت عیسی مسیح و اعتقاد به تثلیث می داند در حالیکه برنابا این مهم را صریحا رد می کند و بشارت مکرر در مورد پیامبری محمد دارد که در همین رابطه مسیحیان انجیل برنابا را تحریف شده می دانند.به عنوان مثال در قسمتی از این انجیل گفته می شود که عیسی " میسا " نیست و اول کتاب عیسی را با عنوان عیسی مسیح یاد می کند و اینطور به نظر می رسد که نویسنده نمی داند دو کلمه ( میسا و مسیح ) هر دو معنای ( کریستوس ) را می دهند ، یعنی مسح شده .

خیلی تناقضات دیگر در این انجیل از نظر زمان و مکان و اتفاقات تاریخی وجود دارد که از حوصله این دست نوشته خارج است ولی همین ها ثابت میکند این برنابای نویسنده شاگرد عیسی مسیح نبوده و حتی در سرزمینی که او زندگی میکرده است هم نمی زیسته است.
مسلمانان در تبلیغ این انجیل علاقه بسیار دارند . مخصوصا در ایران که به تازگی یک مستند ساز در حال ساخت یک مستند مسیحی بر اساس این انجیل دروغین می باشد و ادعا  میکند که قصد شناساندن مسیحیت واقعی را به جهانیان دارد.اما چرا داشتن کتاب مقدس و فروش آن در ایران جرم است ولی انجیل برنابا به سادگی در کتاب فروشیها یافت می شود؟؟
نوشته های این کتاب تماما انگشت به سوی قرآن دارد . اما چرا باید این انجیل برای تائید ادعاهای اسلام نوشته شود؟ غیر از اینکه مسلمانان در تلاشند تناقضات تاریخی قرآن را با یورش به انجیل پنهان نمایند؟   


نوشته شده توسط : ندا عطایی

۴ نظر:

  1. سلام خدمت شمای نویسنده
    در مرحله اول جایی به نام موزه جنس یا اثار جعلی یا تقلبی نگه نمی دارند آن هم مسلح
    در مرحله دوم چکسی اینقدر بیکار هست بیاید ئه کتاب ۲۰۰ صفحه ای را روی چرم قدیمی و با اب طلا بنویسید
    خواهشا تبلیغ بیجا ممنوع و این کتاب کاملا درست است

    پاسخحذف
  2. یک انجیلی که با رساله ی خمینی مو نمیزنه!!!!
    انجیل که چه عرض کنم. ما مسیحی ها اینو اصلا انجیل فرض نمیکنیم

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. خب تمام کتب آسمانی واقعی باید همدیگر را تایید کنند و عجیب نیست که انجیل برنابا تایید کننده ی قرآن باشه. اتفاقاً باید همینطور باشه.ضمناً چه معنا داره که چهارتا انجیل داشته باشیم که با هم فرق دارن. خب یک ورژن واحد باید باشه که این هم از ضعف مسیحیت واقعی است که نسخه اصلی و واحدی در اختیار پیروانشان نیست.

      حذف
  3. لطفا یکی از تناقضات قرآن را نام ببرید

    پاسخحذف