۱۳۹۳ شهریور ۱۷, دوشنبه

کلام خدا ، شمشیر برنده




زمانیکه خدا جهان را آفرید همه چیز را به صورت رایگان در اختیار انسان قرار داد . ولی انسان با یک نافرمانی این ارث خدادادی را به شیطان سپرد. با اشتباهی که آدم و حوا کردند برکت از زمین گرفته شد و به طور موقت شیطان فرمانروای زمین گردید و تا این زمان از هیچ کوششی برای به انحطاط کشیدن انسان فرو گذار نکرده است.

زمانیکه عیسی بوسیله یحیی تعمید گرفت ، روح خدا عیسی را به بیابان برد و او 40 شبانه روز، روزه گرفت تا اینکه در آخر گرسنه شد در این حال شیطان به سراغ او آمد تا او را وسوسه کند و گفت : " اگر این سنگها را تبدیل به نان کنی ثابت خواهی کرد که فرزند خدا هستی." ( متی 4 : 1-3)
عیسی در روی زمین صد در صد خدا بود و صددرصد انسان. شیطان از روز اول عیسی را می دید ولی گذاشت تا او کاملا به ضعف برسد بعد بر او وارد شود.یعنی میخواست از ضعف انسانی او استفاده کند.یک ضعف وقتی به درجه واضحی از ناتوانی که برسد شیطان وارد می شود.این هشداری است برای ما انسانها که چقدر باید هوشیار باشیم ، نقاط ضعف خود را بشناسیم و آنها را به حضور خدا ببریم و برایش دعا کنیم وبگوییم " خدایا کمک کن این ضعف را در قدرت تو از بین ببرم ."

اما عیسی مسیح جواب شیطان را با کلام خدا داد. عیسی فرمود :" نان نمی تواند روح انسان را سیر کند، بلکه فقط کلام خداست که می تواند نیاز درونی او را برآورده سازد ."
یکی دیگر از راههای ورود شیطان به زندگی ما شک و تردید می باشد. وسوسه ها همه با " اگر " شروع می شود. شیطان به عیسی مسیح را بر روی بام خانه خدا قرار داد و به او گفت : خود را از اینجا بینداز و ثابت کن که فرزند خدا هستی. ولی عیسی مسیح با کلام جوابش را داد :" خدا را بی جهت آزمایش نکن ." (متی 4 : 5-6 ) 

توجه داشته باشید که شیطان تمام کتاب مقدس را بلد است و از کلام می ترسد . تنها چیزی که می تواند به ما در مقابله با شیطان کمک کند دانستن کلام می باشد . وقتی ما در خواندن کتاب مقدس جدیت روزانه داشته باشیم ، آیات آن مانند ملکه ای بر ذهن و روح ما می نشیند و هر زمانی که مورد حمله شیطان قرار گرفتیم می توانیم از آنها برای دفاع از خود استفاده نماییم. زیرا کلام خدا همانند شمشیر تیز و برنده است و می تواند به عمق یک مطلب فرو رود . وتنها راه نزدیکی به خدا ، پاک شدن از طریق کلام خداست تا روزی که مسیح برگردد و دنیای جدید ساخته شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر