۱۳۹۳ شهریور ۲۸, جمعه

قفسی به نام حجاب برای زن







حجاب به معنای پوشیدن و پرده می باشد. به پوششی که توسط پرده صورت گرفته باشد حجاب می گویند و این می تواند برای هر چیزی مصداق پیدا کند . ولی در جوامع اسلامی که ایران هم یکی از آنهاست این واژه فقط شامل زنان می شود و متاسفانه همانند قفسی ، که نه برای جسمشان ، بلکه برای روحشان گردیده است .

زنانی که در جوامع اسلامی زندگی میکنند همواره از نابرابری هایی رنج می برند که در قفس هایی به نام غیرت و ناموس برای آنان ساخته می شود. ولی چرا فقط زنان ؟

مگر در همین جامعه ها مکرر صحبت از تساوی بین زن ومرد نیست ولی در همچین مقوله ای حساب مردان را جدا می کنند؟کاش در این جوامع به جای محدود کردن زنان ، محدودیت را از جلوی آنان برمی داشتند و درعوض به مردان آموزش می دادند که چشم هایشان پاک باشد و چقدر رنج آور است که با اینهمه پوشش بازهم نگاه هایی عریان هستند. چرا همواره زنان باید با ایمان متزلزل مردان پوشش داشته باشند. هرچند پافشاری بر این موضوع برای مردان هم نوعی توهین تلقی می شود و آنها را انسانهایی بوالهوس معرفی میکنند.

بگذریم از صحبت اشخاصی همانند " جعفر شجونی " که از حامیان تندروی جمهوری اسلامی می باشد و نوع حجاب و پوشش خانمها را در ایران  ( خجالت آور) بیان کرده و گفته است که این ها پیرمرد 90 ساله را هم از خود بیخود می کنند... در جواب این عالم دانشمند باید گفت  ، کسانیکه این چنین دیدی به شاهکار آفرینش ( زن ) دارند برای درمان مشکل جنسی خود بهتر است به یک پزشک مراجعه نمایند تا اینکه با چادر و روبنده و مانتو و روسری ، آزادی را که کوچکترین حق هر انسان است را از او بگیرند.

 هرچند زنان اصیل ایرانی هیچگاه به این قوانین پوچ و بی اساس تن در نداده اند و حتی برای لحظه ای مخالفت خود رابه آن نشان داده اند. زیرا حجاب یک موضوع کاملا عقیدتی و کاملا شخصی می باشد و هیچ امنیتی برای جامعه و افراد ندارد.

تنها اثری که می تواند این اجبار بر جامعه داشته باشد بار مالی آن است .حدود 40 میلیون زن ایرانی در سال چهار مانتو ، شلوار ، روسری می خرند واگر قیمت هر مانتو را 50 هزار تومان در نظر بگیریم و برای هر روسری 10 هزار تومان که خیلی بیشتر هم می باشد ، هر زن ایرانی حدود 500 هزار تومان سالانه خرج حجاب خود می کند و این یعنی سالانه 16 هزار میلیارد . یعنی نصف بودجه که سالانه دولت برای یارانه پرداخت می کند و حال اگر خانمی هم چادری باشد اینجاست که نفع آن به جیب تولید کنندگان کشور ژاپن می رود که هر چادر متری 250 هزار تومان (مارک solabn ) برای یک خانم ایرانی هزینه بر میدارد.

به تازگی فرمانده گروه انصار حزب الله در سایت خود خبر از حضور 4000 نیروی تازه نفس متشکل از 3000 زن و 1000 مرد برای اجرای امربه معروف و نهی از منکر را داده است . وجود 3000 زن در این گروه نشان دهنده فشار آنها با کنش های اجتماعی زنان ایران علیه حجاب است .هیچ چیزی ناراحت کننده تر از این نیست که حدود 40 میلیون انسان را در یک قالب گذاشته و ارزشهای بی معنی به آنها تحمیل شود.زنان مسلمان هیچگاه از زن بودن خودشان چیزی نفهمیدند.

زیرا از سن نه سالگی با آن جشن تکلیف ها تازه به سن کهولت می رسند . زیرا حجاب با طبیعت زن در تضاد است حتی اگر بااجبار هم آنرا بپذیرد درپس ذهنش آن را پس می زند ، زیرا او هم انسان است و آزاد آفریده شده است .

این صدای زنان سرزمین من است با تمدنی  2500 سال..من عرب نیستم ..متنفرم از همه بایدهای مضحک اجباری...آفتاب مال من هم هست ...دلم میخواهد تابستان را با خنکای مطبوعش بگذرانم ..زیر آسمان آبی با لباس هزار رنگ نفس بکشم.

بگذارید زندگی کنم، خدا مرا آزاد آفرید ، بگذارید زندگی کنم ..... 


نوشته شده توسط : ندا عطایی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر