۱۳۹۳ بهمن ۹, پنجشنبه

ارواح شریر و قدرتی که در مسیح برای مقابله با آنان داریم.


نوشته شده توسط: ندا عطایی


متنی که شما در چند قسمت آنرا می خوانید ، برداشتی است از کتاب سوئدی به نام
(pakt på sak om demoner) . هدف از نوشتن این کتاب آشکار کردن نیروهایی هستند که در دنیا و زندگی ما تاثیر می گذارند که با تعلل و غفلت مبشرین و کشیش ها اطلاعات لازم و راههای مقابله با آن به مردم آموزش داده نشده است و همین امر باعث می شود که زندگی های بسیاری در معرض ورود شیطان و ارواح شریر قرار بگیرنداینکه ما بدانیم شیطان کیست به چه ترتیب کار می کند اولین گام برای مقابله به او میباشد.
ما برروی زمین سه نوع نیرو داریم ؛ اول: نیروی خداوند که از طریق قدرت او بر ما صادر میشود . دوم: نیروی شیطان ، که از لوسیفر (فرشته سقوط کرده ) به وجود می آید . سوم: نیروی انسانی که این نیرو خود خنثی می باشد و از طریق نیروی خدا یا شیطان رهبری می شود . در مقابل ، خداوند قدرت اختیار را به انسان نیز داد تا روش زندگی ، سرنوشت خود را با پذیرفتن هر کدام از این نیروها تعیین کند . خداوند انسانها را سلطان آفرید که بر سایر آفریده های او حکومت کند ، اما شیطان برعکس خواست خداوند انسان را برده و اسیر می خواهد (لوقا13: 16). خدا برای انسانها ازادی می خواهد و شیطان اسارت.طبق گفته پاپ پائولوس تمام دنیا زیر قدرت شیطان است ویکی از نیازهای بسیار بزرگ در این دنیا دفاع در برابر این نیروهای پلید است .متاسفانه خیلی از مردم روی زمین تحت تاثیر این نیرو زندگی می کنند. تحت تاثیر شیطان دشمن درجه یک انسان.
یکی از شگردهای زیرکانه شیطان برای منحرف کردن انسانها این است که خود را طوری نمایان می سازد که واقعی به نظر بیاید او همواره از زیرکی خود وسادگی انسانها استفاده میکند.او تمام تلاش خود را برای تسخیر زمین و روح انسانها انجام می دهد. ممکن است این سوال پیش بیاید که چگونه وارد زندگی ها می شود؟ هرقدمی که در زندگی بر خلاف خواست خدا برداریم دری برای ورود شیطان باز کرده ایم. عواملی مانند بی بندو باری های اخلاقی، روابط نامشروع، اعتیاد ، دروغگویی ،ترس و.... شاید در اتفاقات روزمره عادی به نظر برسند ولی مطمین باشید که همواره این مسائل در کنترل شیطان قرار دارند.

در کتاب مقدس 200 بار به طور واضح از شیطان گفته شده است. (پیدایش: گول خوردن آدم و حوا) ؛(متی4: وسوسه کردن عیسی در بیابان )؛ (مکاشفه 20 : در رابطه با اسارت شیطان) ؛ (حزقیال28: 12-19 در این ایه پادشاه همان شیطان است.) شیطان فرشته ای بسیار زیبا و مقرب بود. ولی از انجاییکه زیبایی و جایگاهش باعث غرورش شد خواست که از خدا نیز بالاتر باشد و این غرور باعث سقوطش گردید و این شروع جنگی بود بین خدا ، شیطان و فرزندان خدا .(اشعیا14: 9-14) و (مکاشفه12: 7-10). شیطان به علت غرور، راضی نبودن از شرایط و بلندپروازیهایی که داشت تعادل روحانی خود را از دست داد. وقتی در حضور خدا که همه چیز پاک و سفید است و یکی از فرشتگان خدا مرتکب گناه می شود،آیا ما در این دنیای آلوده با این همه وسوسه سقوط نخواهیم کرد؟ او یکی از فرشتگانی بود که از خدا هوش و ذکاوت بسیاری گرفته بودبا شخصیتی والا وجایگاهی خاص  .

در (نامه یهودا1: 9) می خوانیم حتی فرشته میکائیل نیز هیچ توهینی به شیطان نکرد زیرا لوسیفر قبل از سقوط ، خدا را خدمت می کرده است ؛ اما به دلیل همان غرور و بلندپروازی که داشت در(اشعیا 14: 12-17) ، شخصیت او به ستاره ای درخشان تشبیه شده است که سقوط می کند.
ارواح شریر قدرت دارند وهیچگاه نباید زیرکی و ذکاوت آنها را دست کم گرفت ، اما قدرتی که مسیح برای مقابله به ما می دهد به مراتب از آن هم بالاتر است. ما که ایماندار هستیم همواره باید مسلح به "سپرایمان" ، "کلاهخود نجات" و" شمشیر روح " باشیم . در کلام افسسیان6 آیه 10 با صراحت به ما گفته میشود که برای مقابله با شیطان از قدرت عظیم خداوند در درون خود نیرو بگیریم و همچنین راههای مقابله با شیطان به ما توصیه می گردد . اگر"کمربند راستی" را برخود داشته باشیم یعنی صداقت داریم . شیطان پدر دروغگویان است سعی کنیم در هر شرایطی در زندگی راستگو باشیم . به"سپر ایمان مجهز باشیم زیرا شیطان می خواهد ایمان ما را نسبت به مسیح ضعیف کند که آیا خدایی وجود دارد که 7 میلیارد او را ستایش کنند. اگر ما بتوانیم حتی در مشکلات ، به مسیح و وجود او بر ایمان خود بمانیم و باهرموجی در زندگی دودل نشویم این سپر را همواره با خود داریم.
"کلاهخود نجات" زمانی به ما کمک میکند که شیطان با وسوسه افکار به سراغ ما می آید. بدبینی نسبت به دوستان ، کلیسا ، همسر.... این کلاهخود ، همان دعاهای اول صبح است که ما به عنوان ایماندار، هرروز زندگی خود و خانواده هایمان و اتفاقات روزمره را برای حفاظت زیر خون مسیح ببریم."شمشیر کلام" به ما کمک میکند که همچون عیسی در جواب شیطان با کلام وارد شویم . همانگونه که در جواب شیطان می گفت:"در کلام مکتوب است" (متی 4) و این مورد با دریافت روح القدس در زندگی ایمانداران قابل لمس است. 

ادامه دارد.... 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر