۱۳۹۳ دی ۲۳, سه‌شنبه

نه به تروریسم فریاد میلیونها نفر در سرتاسر جهان به اسلام گرایان تندرو

.
راهپیمایی سه کیلومتری مردم شهر پاریس، اعلام انزجارعمومی به تروریست هایی است که سعی در ترویج افکار اسلامی با توسل به قهوه قهری و زور را دارند.
گزارش/ ندا عطایی
« محبت نیوز»  -   درپی بروز چند حادثه ترور و کشته شدن 17 نفر در فاصله ای کوتاه در فرانسه روزهای پایانی هفته گذشته در اروپا تبدیل به اتمام حجت مردم خشمگین از ترور و وحشت در شهر پاریس و بسیاری شهرهای اروپایی شده است.
راهپیمایی سه کیلومتری مردم تا میدان جمهوری "ریپوبلیک "شهر پاریس اعلام انزجارعمومی به تروریست هایی است که سعی در ترویج افکار اسلامی با توسل به قهوه قهری و زور را دارند.
همچنین اعلام همبستگی گروهی در استکهلم سوئد با مخالفان اسلامی سازی مناسبات در آلمان نیز شاهدی دیگر بر این مساله می باشد.
برپایی راهپیمایی ده هاهزار نفری به حمایت از سازمان "پگیدا" که در راستای ستیز با تروریسم و شکل گیری جمعیت های اسلامی در اروپا فعالیت می کند، طی هفته های قبل همه و همه نشانگر خواسته های عمومی جامعه در ریشه کنی تروریسم وپایان دادن خشونت از انواع مذهبی به خصوص رفتار اسلام گرایان افراطی در سرتاسر جهان می باشد.
اعتراض همگانی مردم فرانسه که تاکنون در بسیاری از کشورهای اروپایی به صورت های پیدا و پنهان مورد تایید افکار عمومی واقع شده نوعی همگرای و حتی نوعی هم ذات پنداری را در میان مردم به نمایش گذاشته که نه تنها ترور و خشونت طلبی بلکه توسل به قوه قهری در دست یابی به اهداف را در باورهای اسلامی تند رو را به چالش می کشد.
من چارلی هستم یکی از شعارهای اصلی این اعتراض همگانی که جمعیتی بیش ازچهارملیون نفر را در پاریس به خیابانها کشیده نشانه از عدم سازش و ادامه فعالیت هایی است که مصاف کنندگان اسلامی را هوشمندانه به چالش می کشد.


راهپیمایی مردم فرانسه که از روزیکشنبه با اعلام قبلی انجام شد نه تنها با استقبال بی نظیر مردمی روبرو بود بلکه از حمایت مقامات ارشد دولتی این کشور و دیگر کشورها نیز برخوردار بوده است. بنابر گزارش بی بی سی در صف اول راهپیمایی مقام‌های دولتی چون فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهوری فرانسه، آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان، محمود عباس، رییس تشکیلات خودگردان فلسطین و بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل و چند مقام دیگر در حالی که بازوهای همدیگر را گرفته بودند، راهپیمایی را آغاز کردند.همچنین از یک روز قبل یعنی شنبه گذشته در شهرهای دیگر فرانسه هم مردم با برپایی جمعیت های اعتراضی حمایت خود را از این اعتراض بیان کرده بودند. بنا بر همین گزارش همزمان با تظاهرات پاریس در چند شهر دیگر فرانسه، لندن، پایتخت بریتانیا، وین پایتخت اتریش و مادرید پایتخت اسپانیا هم تظاهراتی برای همراهی برگزار شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر