۱۳۹۳ اسفند ۲۶, سه‌شنبه

چرا عیسی به درخت انجیر دستور داد که خشک شود(مرقس11:12)



نوشته شده توسط:نداعطایی

شاید این سوال برای خیلی از ایمانداران پیش بیاید که چرا عیسی به درخت انجیر گفت که خشک شود و میوه ای ندهد ویا اینکه چرا درخت دیگری نه ؟

انجیر در اسرائیل ، منبعی ارزان و قابل دسترس برای همه بود . این درخت سه سال پس ازکاشته شدن ، دوبار درسال میوه می دهد اواخر بهار،اوایل پاییز.در این قسمت،درخت برگ داشته ولی میوه نداشته است .اتفاقی که در این آیه به آن اشاره شده است در بهار بوده است زمانیکه برگ درخت سبز می شود و با سبز شدن برگها ، انجیر هم عمل می آمده است . ظاهردرخت درست بود اما درختی با برگ بدون میوه.

درخت انجیر در این آیه ، نماد اسرائیل است و میوه آن شریعت اسرائیل است . سخنان سخت عیسی به این معنی بود که انتظار می رفت قوم اسرائیل مثل این درخت برای خدا میوه بیاورند ، اما از لحاظ روحانی خشک بودند . عیسی با این کار به شریعت گفت که از تو میوه و ثمری بیرون نمی آید هیچ ، بلکه وسیله ای می شوی برای فرار مذهبیان افراطی از گناهی که انجام می دهند . پس همان بهتر که خشک شوی.

 مذهب و شریعت به هیچ عنوان  ملکوت خدارا برقرار نمی کنند اما در کل تاریخ مردم پشت آن خود را پنهان می کنند تا کارهای زشتشان هویدا نگردد.امروزه میلیونها نفر در کل دنیا خود را پشت مذاهب دروغین خود پنهان می کنند .

به جا آوردن فرائض دینی مثل دلا و راست شدنها، روزه گرفتن های سخت و طولانی و.....هیچ کدام ثمره شریعت نیستند بلکه دست آویزهایی هستند برای وجدان انسانها که بعد از هر خطایی با ادای آن به آسودگی برسند و انسانهای متدینی به حساب آیند درست مثل علمای دین یهود و فریسیان که تنها لباسی از شریعت بر تن داشتند و عاری از هر میوه ای بودند.
شریعت در واقع نوعی پوشش برای پنهان کاری می باشد تا خداوند عیب کاری که انجام شده را نبیند ولی خداوند بر هر چیز آگاه است و می گوید:" تو ای انسان پشت سر من پنهان شده ای ." در (پیدایش3: 7)زمانیکه آدم و حوا خطا می کنند، دنبال چیزی می گردند که خود را بپوشانند ، این طرز تفکر از زمان آدم و حوا وجود داشته و تا الان هم ادامه داردکه آدمها خرابکاری های خود را پشت چیزی پنهان کنند و امروز در نقاب مذهب و شریعت فرو می روند.آدم و حوا بعد از نافرمانی خود را بین درختان باغ پنهان می کردند تا خدا آنها را نبیند .آنها از باغ عدن رانده شدند و خداوند لباسهایی از پوست حیوان (قربانی)تهیه کرد و آن دو را پوشاند (پیدایش3: 21) این آیه اشاره به پوست قربانی دارد یعنی اولین قربانی درزمان آدم و حوا خود خدا ، برای اینکه آنها بتوانند خود را بپوشانند اما این لباس نه برای همیشه ، زیرا خدا می گوید :لباسی که تو از پوست درست می کنی ارزشی ندارد ولی خونی که من برای تو ای انسان می دهم می تواند تو را بپوشاند و از طریق تو میوه دهد.اولین قربانی برای پوشش آدم و حوا خود خدا و آخرین قربانی هم خود خدا بوده است و این کار به سرانجام می رسد زیرا دست هیچ انسانی در کار نبوده است که خرابکاری در آن شود

.هنگامیکه ما وارد زندگی مسیحی می شویم با این خون تقدیس می گردیم و از شریعت بی ثمر آزاد.
خدا می گوید:" من الف و یا ابتدا و انتها هستم."(مکاشفه1: 8 / مکاشفه22: 13) می گوید من فدیه گناهان تو را پرداخت کردم پس خود را پشت شریعت بکن و نکن پنهان نکنید که میوه ای برایتان ندارد .شما 
ایمانداران مسیحی می توانید طبق کلام (متی6: 33) زندگی کنید و بگذارید خدا در زندگی هایتان کار کند . 
بنابراین مسیحیت دین و مذهب من نیست ، بلکه من از خلقت مردود وارد حیات جاویدی شدم که دین نبود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر