۱۳۹۳ اسفند ۱۶, شنبه

من مادر نسل انسانم



نوشته شده توسط:نداعطایی


زن سرچشمه هستی و زندگی می باشد اما اینکه کجا دنیا آمده باشد و در چه جامعه ای زندگی کند سهم او از شادی وغم ، آزادی واسارت و حتی باورهای مذهبی در دنیا تغییر می کند.
دیدگاه مسیحیت به شخصیت زن نگاهی کاملا متفاوت دارد . چرا که خدای زنده در کتاب مقدس "فصل اول پیدایش" میگوید:پس خدا انسان را به صورت خود آفرید ، او انسان را زن و مرد خلق کرد، و ایشان را برکت داد و فرمود:"بارور و زیاد شوید، زمین را پر سازید، وبر تمام خلقت و هرچه در زمین وآسمان است حکومت کنید." 
در این آیه پرواضح است که زن و مرد در کاملیت شبیه خدا آفریده شدند. در جامعه مسیحی زن نسبت به مرد از توانایی یکسانی برخوردار است و این برابری زمانی شکل میگیردکه عیسی برخاسته از مردگان ابتدا خود را برزنان نمایان می سازد و سپس به بقیه شاگردانش .
تمام آموزه های انجیل بر پایه برابری است که به مفهوم نجات بر میگردد و به سبب محبت عیسی و کاری که برای ما روی صلیب انجام داد، تبعیض ها را بر می دارد وهمه یکسان و در برابر هم قرار می گیرند و این بدین معناست که هر سلطه و برتری مردانه گناه محسوب می شود.
در داستانهای انجیل اشاره به زن بیوه، زن بدکاره و زن مبتلا به خونریزی دارد که جز طرد شدگان جامعه یهودی آن زمان بودند که مورد محبت عیسی مسیح قرار گرفتند و اینها دقیقا کسانی هستند که در پادشاهی خداوند الویت دارند.
در انجیل هیچ متنی وجود ندارد که به  فرودستی زنان اشاره کرده باشد . درکتاب مقدس آمده هنگامیکه خدا زن را آفرید استخوانی از پهلوی چپ ادم گرفت ، نزدیک بازوی او تا اززن محافظت کند و نزدیک قلبش تا به او عشق بورزد، نه اینکه فرودست و ظلم پذیر باشد.
در کلیساها همواره زنان هم ردیف با مردان خداوند را ستایش می کنند. این تساوی نه در حرف بلکه درعمل مصداق پیدا می کند . زنان در نبوت و شهادت مورد تایید هستند واین ارزش تا جایی پیش می رود که آنان کشیش و پاپ می شوند و دیگر یک گروه مساله ساز نیستند بلکه راه حل و پاسخ هستند. پاسخ به اشتباه و گناهی که آدم و حوا در آغاز خلقت نمودند و زن چنان مورد توجه خدا قرار گرفت که خدا در کتاب پیدایش "3: 15" به مار که نماد شیطان است می گوید:"نسل زن سر تو را خواهد کوبید."

اگر تمام نسل زن، هر روز خود را در آینه نگاه می کردند و می گفتند:" من پاسخ و راه حل هستم ، من قدرت رویارویی با این دنیا را دارم ، من برای نیکی کردن آفریده شده ام ، نیازی نیست که صدایم را بالا ببرم چون قدرت و قوت زمزمه کردن را دارم ، نیازی به جنگیدن ندارم چون اساسا برای مبارزه ساخته نشده ام ، من رنگ آمیزی و زیبایی آفرینش هستم ..." آنوقت به ارزش واقعی خود نزد خداوند پی می برند.

این واقعیت زمانی در زندگی دختر یا زنی اتفاق می افتد که از مسائل کلیشه ای که جامعه برای آنها ساخته است دور شوند . داستانهای دروغینی که دختران خدا از روی تکرار و نادانی باور می کنند که مشکل هر چیز "از یک زن است" وآنقدر این تکرار و تکرار شد که با گذشت زمان با آن دروغها یکی شدند و زیبایی خود را گم کردند.
 برای اینکه به جایگاه خود نزد خدا پی ببریم نیاز به یک چالش داشتیم .
 دختران امروز!! دنیا در انتظار دیدن شما و شنیدن صدایتان است وهیچ گاه فراموش نکنید که نسل انسان زاده زن است . درست است که اولین زن "حوا" از" آدم "ساخته شد ، ولی زن مادر مردهای بعدی گشت...

من از استخوان دنده چپ مردی آفریده شدم به نام آدم !!!
حوایم نامیدند
میوه ممنوعه را من خوردم ، سیب شاید هم گندم را ، نمی دانم ...
نسل انسان زاده من است ، من ، حوا ، فریب خورده شیطان ، شاید هم فرشته ای از نسل آتش که سادگیم مرا به بازی گرفت و فریبم داد...
گاه بهشت را زیر پایم نهادند و گاهی ناقص العقل و نیمی از مرد خطاب شدم
گاه سنگباران شدم و گاه تقدیسم کردند
گاه زندانیم کردند ، گاه با آزادی حضورم جنگیدند و گاه قربانی غرورشان کردند
مـــــــــــــــــــــن مادر نسل انســـــــــــــــــانم
مــــــــــــــــن ....حوا ، زلیخا ومریم هستم
و تو ای مرد بیاموز که من نــــــه از پهلوی چپ ات
بلکه ، استوار ، رسا و هم طراز تو زاده شدم
بیاموز که من مادر این دهرم
و تو مثل دیگران زاده ی منی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر