۱۳۹۴ فروردین ۲۳, یکشنبه

ممنوعیت از برگزاری مراسم عید پاک مسیحیان در ارومیه....


در آخرین اقدامات سرکوبگرانه علیه اقلیت های مذهبی در ایران ، شهروندان مسیحی ایرانی در شهرستان های شمال غربی از برگزاری جشن عید پاک در کلیسا منع شدند.
به گزارش خبرگزاری صدای مسیحیان ایران و به نقل از فعالین مسیحی در داخل کشور نیروهای امنیتی رژیم ایران (پلیس) با هشدار تهدید آمیز کلیساهای شهر ارومیه در شمال غرب ایران برای برگزاری هرگونه مراسم و تجمع جهت جشن عید پاک در روز شنبه ۴ آپریل ۲۰۱۴ منع کردند.
با توجه به بخشنامه ارسال شده توسط دفتر نیروهای امنیتی به مسیحیان تنها اجازه داده شد برای برگزاری جشن عید پاک در خانه های خود به صورت شخصی مراسم را برگزار کنند!
محرومیت مسیحیان ایران از برگزاری جشن عید پاک در ایران بی سابقه میباشد ، جمهوری اسلامی تحت حکومت ملاها یکی از بدترین کشورهای جهان برای آزار و اذیت مسیحیان میباشد.و در سال ۲۰۱۴ رتبه هفتم را در میان ۵۰ کشور در رابطه با آزار و اذیت مسیحیان به خود اختصاص داده است.
مسیحیان ایران، مانند پیروان ادیان دیگر، درقانون اساسی حکومت ایران دارای حق و حقوق می باشند ولی همواره از آن محروم بوده و از تبعیض رنج می برند.
این در حالی است که در اواسط فوریه سال جاری میلادی رهبر جمهوری اسلامی علی خامنه ای در جمع نمایندگان اقلیت های مذهبی در مجلس شورای اسلامی گفته بود ،در ایران تعرض به غیر مسلمانان هیچ سابقه‌ای ندارد!

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر