۱۳۹۴ اردیبهشت ۷, دوشنبه

میوه ممنوعه


نوشته شده توسط:ندا عطایی


درآغاز؛ هنگامی که خدا آسمانها و زمین را آفرید، زمین خالی و بی شکل بود، و روح خدا، روی توده های تاریک بخار حرکت می کرد(پیدایش1:1-2) قبل از اینکه مسیح را در قلبهایمان بپذیریم، درون ما همانند این توده ها، بی فرم بود و هیچ شکلی نداشت .
وجود ما  کویرخشک و بی حاصلی بود که باران رحمتی نداشت. ما همانند مردگانی بودیم که بدون درک روحانی و روح زنده فقط می زیستیم. زمانیکه به مسیح بله گفتیم توده های درون ما با نورخدا شکل گرفت ، او با نور خود درون همه ما را روشن کرد(زندگی جاوید در اوست و این زندگی به تمام مردم نور می بخشد. او همان نوری است که در تاریکی می درخشد و تاریکی هرگز نمی تواند آن را خاموش کند. یوحنا1: 4-5) نور حیات که آمد دیگر تاریکی در ما قدرت ندارد و شیطان نیز قدرت خود را از دست می دهد تا زمانیکه ما او را با درهایی که باز می کنیم به زندگی هایمان دعوت کنیم.
 با آمدن مسیح در زندگی هایمان، باران روح القدس از خارها و بوته های درون ما گلهایی زیبا می سازد .شاید ما استعدادهایی نهفته، همانند نوشتن ،موسیقی،شعرو... داشتیم ولی چون باران رحمت نداشتیم رشد نکرده بودند.خداوند استعداد را می دهد تا با باران روح القدس آنها بارور شوند و خصوصیات اخلاقی دیگر ما مثل غرور،آزار دیگران با کلمات ، خودبزرگ بینی و.... با تواضع تغییر پیدا کنند. هنگامیکه ما با قدرت خدا نور را گرفتیم در حفظ آن باید کوشا باشیم و با هدایت روح القدس و گرفتن اطلاعات از کشیشان و کسانی که روح خدا دارند این اخلاق را پرورش دهیم و در زندگی روحانی خود با خداوند مشارکت داشته باشیم.

درپیدایش می خوانیم خدا با آفرینش انسان ابراز خشنودی کرد و او را در رتبه بالاترین آفریده های خود قرار داد و همواره از معاشرت با انسان راضی بود . این بدان معناست که انسان، بهترین موهبت را از آفریننده خود گرفته بود ولی با یک نافرمانی در(پیدایش3) و خوردن میوه ممنوعه ، وارد گناه شد و اولین اتفاقی که برایش افتاد دیدن عیب خودش بود.حوا یک نافرمانی کرد و حتی به شوهر خود نیز از آن میوه داد.آدم نیز  مسئول کاری بود که خود انجام داده بود زیرا خداوند انسان را در اختیار کامل آفریده است . آن دو با نااطاعتی وارد گناه شدند از باغ عدن رانده شدند و زمین زیر لعنت قرار گرفت(پیدایش3: 17) لعنتی که در زندگی آدم و حوا وارد شد فاجعه بزرگی در زندگی آنان وارد آورد (پیدایش4: 7-8) وقتی آنها با مسئولیت خود گناه کردند، لعنت به نسل آنها وارد شد یکی از پسران کشته و یکی دربدر شد(پیدایش4: 12)

ولی سوال اینجاست که در آن باغ پر میوه چراشیطان همان میوه منع شده را انتخاب کرده بود؟ علت انگیزه شیطان و انداختن فاصله بین انسان و خدا بود که با تمام وجود می خواهد به آن برسد. او به خوبی می داند که خداوند منزه است و جایی که گناه باشد خدا نیست .بعد از گناهی که انجام شد بین آنها و خدا فاصله افتاد . ما امروزه بعنوان فرزندان خدا از این قاعده مستثنی نیستیم همه در یک حد هستیم و دشمن آدم و حوا ؛ دشمن ما نیز هست. امروز سرپیچی کردن از ده فرمان موسی ،که عیسی آن را در دو حکم خلاصه کرد، برای ما مسیحیان همان میوه ممنوعه است . 

دستوراتی که خداوند بر کوه سینا به موسی داد شامل ما نیز می شود که با انجام هر کدام از آنها دری برروی شیطان در زندگی باز می شود و لعنت وارد شده و از نسلی به نسل دیگر منتقل می گردد .آدم و حوا اولین انسانهایی بودند که با خوردن میوه ممنوعه شامل این دوری و سرگردانی گردیدند ولی امروز ما با داشتن کلام و تجربیاتی که در آن نوشته شده است و هدایت روح القدس که استاد اصلی ما می باشد می توانیم به سمت این میوه های ممنوعه نرویم .برای موفق شدن در این راه، همواره در زندگی مراقب انسانهایی که درمسیر زندگی هایمان قرار می گیرند یا حرفهایی که می زنیم ، باشیم.
 ممکن است ما در طول روز ناخواسته و ندانسته درهایی به روی شیطان باز کرده باشیم زیرا او زیرکانه در صدد فرصت می باشد (هشیار باشید ،زیرا دشمن شما شیطان ،همچون شیری گرسنه، غران به هر سو می گردد تا طعمه ای بیابد و آن را ببلعد.اول پطروس5: 8)
 شیر گرسنه رحم ندارد و فقط به فکر سیر کردن خود می باشد . پس هوشیار باشید تنها شما نیستید که در شرایط سخت قرار دارید همه فرزندان خدا در شرایط  وسوسه ها قرار می گیرندولی می ایستند و در نام مسیح می جنگند . خداوند ما را خوانده است تا در جلالش شریک شویم .وقتی خدا برای چنین چیز عظیمی مارا در نظر گرفته است نباید به خاطر مسائل کوچک و زود گذر آنرا از دست بدهیم .


پس این دعای پایان هر روز یک ایماندار مسیحی می تواند باشد "خداوندا! اگر امروز ندانسته دری بر روی شیطان باز کردم همین الان ببند . خداوندا من برکت تو را در زندگیم می خواهم و روح تو را که در تمامیت آن جاری باشد . خداوندا فردا نیز مرا زیر چتر حمایت خود قرار بده و هرچیزی که از تو نیست از زندگی من و خانواده ام، به قدرت نام مسیح دور نگه دار." آمین

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر