۱۳۹۴ آبان ۸, جمعه

دجال کیست؟




نویسنده مقاله: مهران پورپشنگ
دجال/ ضد مسیح (بخش اول)

دجال، شیطان نیست بلکه شخصی است تحت کنترل و قدرت شیطان. مفسران کتاب مقدس او را مسیح دروغین و تقلبی شیطان می نامند. ضد مسیح (دجال)، حتی مرگ و قیام (زنده شدن از مرگ) را به تقلید از مسیح، صحنه سازی خواهد کرد (مکاشفه فصل 13 آیه 14).
مشخصات دجال عبارتند از:
یک. او مردی متفکر و نابغه است (دانیال فصل 8 آیه 25).
دو. او نبوغ و مهارت خاصی درسخنوری دارد (دانیال فصل 7 آیات 8 و 11، فصل 11 آیه 36، مکاشفه فصل 13 آیه 5). مردم تحت تاثیر تعالیم دجال، با دل و جان از او پیروی خواهند کرد.
سه. او سیاستمدار نابغه ای است (دانیال فصل 9 آیه 27، مکاشفه فصل 17 آیات 11- 12) و تمام مردم دنیا را تحت رهبری خود در خواهد آورد (مکاشفه فصل 13 آیات 7- 8).

چهار. او اقتصاد دنیا را در دست خواهد گرفت (مکاشفه فصل 13 آیات 16- 17). 

پنج. او ارتش قدرتمندی خواهد داشت (مکاشفه فصل 6 آیه 2 و فصل 13 آیه 2). 

شش. او مذهبی را خلق خواهد کرد که تمام دنیا از آن پیروی خواهند کرد (دوم تسالونیکیان فصل 2 آیه 4، مکاشفه فصل 13 آیه 8). تعالیم، قدرت و معجزات دجال، جهانیان را محسور خود خواهد ساخت ( فصل 13 آیات 3- 4).

دجال ثبات سیاسی و اقتصادی را در جهان پدید می آورد و صلح و اتحاد را میان ملل به طور موقت فراهم می سازد. کلام خدا شرح می دهد که او اسرائیل را شکست می دهد و بر آن حکومت می کند (مکاشفه فصل 13 آیات 5- 7). اما نمی تواند آسیب مذهبی و روحانی به یهودیان وارد سازد. او سلطه خود را بر تمام دنیا خواهد گسترانید و از همه خواهد خواست تا او را بپرستند.
دجال به ایمانداران مسیحی را آزار و شکنجه می دهد و برخی از آن ها کشته خواهند شد (مکاشفه فصل 13 آیه 10).

ملیت دجال چیست؟
کتاب مقدس تعلیم می دهد که دجال (ضد مسیح) غیر یهودی است (مکاشفه فصل 13 آیه 1). یوحنا در رویا می بیند که دجال از دریا خارج می شود. در دوران باستان، دریا نزد یهودیان نمادی بود از دنیای غیریهودی. هم چنین در مکاشفه فصل 17 آیه 15 می خوانیم که آب ها نشانه گروه های مختلف مردم از هر نژاد و قوم هستند.

اکثر کارشناسان کتاب مقدس بر این باورند که دجال از روسیه ظهور خواهد کرد. آنان برای اثبات ادعای شان به حزقیال فصل های 38- 39 و مکاشفه فصل 19 رجوع می کنند:
1. حمله جوج (رهبری از کشور روسیه) و دجال به اسرائیل.
2. دجال و جوج با اسرائیل قراداد صلح ندارند.
3. ارتش دجال با مسیح می جنگد، ارتش جوج با اسرائیل.
4. ارتش های جوج و دجال توسط نیروی مافوق طبیعی خداوند شکست می خورند.
با این توصیف، برخی معتقدند که جوج و دجال دو شخص متفاوت هستند که در زمان های مختلف با اسرائیل و مسیح خواهند جنگید.

مطابق قوانین بین‌المللی تمامی حقوق مربوط به مطالب و محتویات "دفاعیات مسیحی" محفوظ است. درج کامل مقالات "دفاعیات مسیحی" (مهران پورپشنگ) در سایر صفحات فیس بوک و وب‌ سایت‌ها، بدون ذکر منبع و نام نویسنده یا مترجم، اکیداً ممنوع و غیرقانونی است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر