۱۳۹۳ خرداد ۲۲, پنجشنبه

خطرات زبان

اگر کسی بتواند بر زبان خود مسلط شود؛ قادر خواهد بود در سایر موارد نیز برخود مسلط باشد.( یعقوب باب 33)
در فرهنگ یهودیان ، شغل معلمی بسیار آبرومند و پرطرفدار بود.خیلی از یهودیانی که مسیحی می شدند ، میخواستند که معلم باشند.یعقوب به تمام آنها هشدارداد که "هر چند تعلیم دادن خوب است ولی مسئولیتی بسیار سنگین دارد، زیرا تعالیم داده شده بر زندگی روحانی دیگران تاثیر مستقیم دارد." گفتار بجا فقط گفتن سخن درست ؛در زمان درست نیست.انسان باید به زبان خود تسلط داشته باشد تا چیزی را که نباید ؛ نگوید.زمانیکه ما مشغول به غیبت کردن ، تحقیر کردن دیگران،فریب دادن ،گزافه گویی ،چابلوسی کردن واز همه مهمتر دروغ گفتن هستیم،جاییست که از زبانمان برای شیطان استفاده میکنیم.قبل از هر حرفی به یاد داشته باشیم که سخن مانند آتشی است که وقتی اززبان جاری می شود نه مهار می شود ونه خسارات آن را می توان جبران نمود.
سخن بیهوده گفتن نیز مخرب است و باعث نابودی می شود."یعقوب " خساراتی را که زبان می تواند بوجود آورد را به آتش مهلک تعبیر میکند.چند کلمه خشم آلود می تواند برخی رابطه ها که سالها شکل گرفته اند را ؛به تباهی بکشانند.
اما این انسانی که توانسته هر حیوان وحشی را اهلی نماید وخیلی از کارهای سخت را انجام دهد ؛ چگونه نمی تواند بر زبان خویش غالب آید؟
در جواب باید گفت که این کاریست بس دشوار که از قدرت انسانی ما خارج می باشد وخود به تنهایی نمی توانیم در برابر آتش زبان مقاومت نماییم ؛ ولی به قدرت روح القدس می توانم بر آن فایق آییم.ما با قدرت روح خدا تنها می توانیم بر هر غیر ممکنی پیروز شویم ؛ وبر حرفهایمان تسلط داشته باشیم.
ما نباید با همان زبانی که پدر آسمانی را شکر میکنیم ، با همان زبان انسانی که شبیه خدا آفریده شده است را نفرین کنیم.ما به عنوان یک مسیحی باایمان نباید هیچ ضدونقیضی در رفتارمان داشته باشیم.حرفهای ما هویت ما را نشان میدهند . زبان تصویری درست از طبیعت و ذات ما را نشان می دهد.آری ! ما خوب هستیم چون شبیه خدا آفریده شده ایم ؛ بد هستیم چون سقوط کردیم. ولی خدا دوباره به ما فرصت داد ،او در ما عمل میکند تا ما را تغییر دهد. وقتی روح القدس قلب مارا پاک می کند به ماهم کمک میکند تا حرفهایی را که به زبان می آوریم خداوند را خشنود سازد.گفتاری که الهی باشد واز حکمت خدا سرچشمه می گیرد دایما در آن محبت به دیگران ، آرامش ، ادب ،صداقت و صمیمیت به چشم می خورد.
این جمله را دایم با خود زمزمه کنید " من با قدرت روح خدا همه کار می توانم بکنم."
پدراز تو تشکر میکنم که ما را از فرزندان خود دانستی . به خاطر نجاتت از تو تشکر میکنم . بخاطر اینکه کفاره گناهان مارا دادی از تو تشکر میکنم. از اینکه به یاد ما بودی وبعد خود، روح القدس را برای هدایت و آرامش ما فرستادی از تو تشکر میکنم.پدر کمک کن تا فرزندان پسندیده ای باشیم.
آمین





هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر