۱۳۹۳ خرداد ۲۸, چهارشنبه

عشاء ربانی

روز اول عید فطیر که یهودیان نان های فطیر را از خانه های خود دور می کردند رسید .شاگردان پرسیدند شام را کجا بخوریم؟
عیسی در جواب گفت :" به شهر نزد فلان شخص رفته و بگوئید وقت من رسیده است ، من وشاگردانم در منزل شما شام مخصوص عید را خواهیم خورد." شاگردان اطاعت کردند وشام را در آنجا حاضر نمودند.(متی 26 :18)
درهنگام خوردن شام عیسی به شاگردان گفت یکی از شما به من خیانت می کند.همه سخت از این سخن غمگین شدند؛ هریک با اندوه پرسیدند :"آیا من اینکار را خواهم کرد؟"او جواب داد :" آنکه دستش را اول با من بسوی بشقاب دراز کرد ؛ همان کسی است که به من خیانت میکند."
هنگام شام ، عیسی یک تکه نان برداشت و شکر نمود و آنرا تکه تکه کرد وبه شاگردان داد وفرمود :"بگیرید وبخورید ؛ این بدن من است ."پس جام را برداشت و شکر کرد و به آنها فرمود :" هریک از شما از این جام بنوشد چون خون من است که با آن پیمان جدید را مهر می کنم.خون من ریخته شود تا گناهان بسیاری بخشیده شود. من دیگر از این انگور نخواهم نوشید تا روزی که با شما در ملکوت پدر بنوشم." بعد از آن سرود مخصوص عید را خواندند و به سوی کوه زیتون رفتند. (متی 26)
(هر زمان که این نان و شراب را می خورید و می نوشید این حقیقت را اعلام میدارید که مسیح برای نجات شما ، جان خود را فدا کرده است ، پس تا زمان بازگشت خداوند این آئین را نگه دارید. اگر کسی به طور ناشایست از این نان بخورد و از این پیاله بنوشد، به بدن و خون خداوندمان عیسی مسیح بی احترامی کرده و نسبت به آن مرتکب گناه شده است.به همین دلیل شخص قبل از شرکت در این آیین باید با دقت خود را امتحان کند و ببیند آیا شایستگی برای شرکت در آن را دارد یا نه.) (اول قرنتیان 29_11)
توسط خون عیسی ، عهدی جدید بین انسان وخدا منعقد شد.




عشای ربانی در دید یک فرد مسیحی؛ یکی ازدو کاری است که بعنوان یک مسیحی ملزم به اجرای آن می باشد .تعمید و عشاء ربانی. این دو تنها دستورات عیسی مسیح به کسانی است که مسیح قلب آنان را لمس نموده است .این مراسم با نان و شراب برگزار میگردد .ما مسیحیان وقتی در این مراسم شرکت می کنیم باور داریم همانطور که عهد خدا با قوم یهودتوسط قربانیها بر کوه سینا استوار گردید به همان ترتیب رابطه بین انسان وخدا بوسیله خون مسیح در عهد جدید استوار شد.هنگامیکه ما درشام خداوند شرکت می جوییم به طریقی در مرگ و حیات او شریک می شویم .هنگامیکه نان را می خوریم و عصاره انگور را می نوشیم، به طریقی منحصر به فرد ،توسط ایمان ،با مسیح متحد می شویم . بسیاری از مسیحیان اعتقاد دارند وقتی در نان و شراب شریک می شویم، از برکاتی که از مرگ و قیام مسیح ناشی می گردد به شکلی تازه برخوردار می گردیم.یعنی بار دیگر آمرزش گناهان و پاک شدن از آنها و حیات نوین را تجربه میکنیم.
تنها ایمانداران می توانند در شام خداوند شرکت نمایند . پیش از خوردن نان و عصاره انگور شخص باید از تمامی گناهانی که ازآنها آگاه است توبه نمایدو در اطاعت از عیسی مسیح زندگی کند.در واقع پیش از شرکت در شام خداوند ؛هر ایماندار باید با جدیت خویشتن را تفتیش نماید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر