۱۳۹۳ خرداد ۱۳, سه‌شنبه

دلایل قیام مسیح از مرگ



الوهیت خود را ثابت نمود." من قیامت و حیات هستم." ( یوحنا ۱۱ : ۲۵ )
دلیل تولد مسیح، قربانی شدن او بر صلیب برای پرداخت کفارۀ گناهان ما بوده است و دلیل دیگری ندارد و عیسای مسیح بارها و بارها این را تکرار کرد. آنها که گوشهای باز دارند بشنوند! اگر او پاک کنندۀ ابدی گناهان ما می باشد؛ اگر او تنها آمرزندۀ گناهان ما می باشد؛ اگر او تنها رسانندۀ ما به حیات ابدی می باشد؛ اگر او تنها صلح دهندۀ بین ما و خدا می باشد؛ پس او می بایست خدا باشد. زیرا انجام این غیرممکن‌ها از راه شریعت میسر نیست. او می بایست خدا باشد؛ خدایی در غالب جسم. جسمی که باید با قدرت خدایی خود، تمام این غیرممکن‌ها را برایمان انجام می داد و تکمیل می نمود. پس با همان قدرت خدایی از مرگ قیام نمود و تمام آن غیرممکن‌ها را ممکن کرد و مهر تایید بر آنها زد. خود او می گوید:" زیرا همانطور که پدر مردگان را زنده می کند و به آنها حیات می بخشد، پسر هم هر که را بخواهد زنده می کند... زیرا همانطور که پدر منشاء حیات است، به پسر هم این قدرت را بخشیده تا منشاء حیات باشد". ( یوحنا ۵ :۲۱ و ۲۶ )

او ما را تماما به زیستن در حیاتی نو و تازه هدایت نمود. "با او دفن شدیم تا آنکه به همین قسمی که مسیح به جلال پدر از مردگان برخاست ما نیز در تازگی حیات رفتار نمائیم". ( رومیان ۶ : ۴ )
 قیام مسیح یک حقیقت ذاتی از یک رویداد فیزیکی می باشد.( بعضی‌ها قیام مسیح را تمثیل و روحانی می دانند. قیام مسیح هم در روح بود و هم در جسم ) یک مسیحی از قیام مسیح از مرگ که نقشۀ خدا بود ،استفاده نموده و با ایمان به آن،
تماما به انسانی تازه و قیام کرده تبدیل می گردد. عیسای مسیح خود فرمود که او قیامت و حیات است. قیامت و حیات اتصالی غریب و جدایی ناپذیر با هم دارند. قیامت معنایی ندارد اگر با خود حیاتی را به همراه نداشته باشد و حیات معنایی ندارد اگر از قیامتی بر نیامده باشد. ما طبیعت کهنه و قدیمی خود را با مسیح بر صلیب او میخکوب کرده و نفس خود را روزانه می کشیم و با او روزانه به حیاتی تازه و نوین قیام می نماییم. کتاب مقدس می نویسد: "و اگر مسیح در شما است جسم بسبب گناه مرده است و اما روح بسبب عدالت حیات است و اگر روح او که عیسی را از مردگان برخیزانید در شما ساکن باشد او که مسیح را از مردگان برخیزانید بدنهای فانی شما را نیز زنده خواهد ساخت به روح خود که در شما ساکن است." ( رومیان ۸ : ۱۱ - ۱۰ )

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر