۱۳۹۳ مهر ۱۷, پنجشنبه

آشنایی با آیین مسیحیت (قسمت چهارم)

10726645_280201358836176_121441601_n

آشنایی با آیین مسیحیت (قسمت چهارم)
هنگامیکه آنها هنوز در ناصره زندگی می کردند ، یحیی که به ” تعمید دهنده ” معروف بود ، در بیابان یهودیه رسالت خود را آغاز کرده و به مردم می گفت : ” از گناهان خود توبه نمایید زیرا ملکوت خدا به زودی فرا می رسد . ” یحیی در صحرا زندگی می کرد او لباسی از پشم شتر بر تن داشت و کمربندی چرمی می بست، خوراکش ملخ و عسل صحرایی بود.
مردم از اورشلیم و سراسر یهودیه و نواحی اطراف رود اردن نزد او می رفتند تا به موعظه های او گوش فرا دهند و در رود اردن از دست او تعمید بگیرند.
یحیی همواره می گفت : ” من شما را با آب تعمید می دهم ، اما شخص دیگری می آید که مقامش خیلی از من برتر است . من حتی شایسته نیستم کفشهایش را پیش آورم.او شما را با روح القدس و آتش تعمید خواهد داد.”
آنگاه عیسی از جلیل به رود اردن آمد تا یحیی او را تعمید دهد. ولی یحیی کوشید او را ازاین کار بازدارد و به او گفت : ” این منم که باید از تو تعمید بگیرم حال تو نزد من می آیی ؟ ” عیسی در پاسخ گفت :” با این کار حکم خدا را به جا می آوریم .”
یحیی او را تعمید داد .لحظه ای که عیسی از آب بیرون آمد ، آسمان باز شد و روح خدا همانند کبوتری پایین آمد و بر عیسی قرار گرفت ، پس ندایی از آسمان آمد که ” این فرزند عزیز من است که از او خشنودم .”
بعد از تعمید ، روح خدا عیسی را به بیابان برد تا او را آزمایش کند. عیسی به مدت چهل روز ، روزه گرفت و درآخر گرسنه شد ، پس شیطان به سراغش آمد و سعی کرد او را وسوسه کند و به او گفت: ” اگر پسرخدایی ، به این سنگها بگو نان شوند!” عیسی گفت : ” انسان تنها به نان زنده نیست بلکه کلام خداست که می تواند نیاز درونی او را برآورده سازد.”
سپس شیطان او را به اورشلیم بالای خانه خدا برد و گفت : ” خود را بینداز و ثابت کن که فرزند خدا هستی ، اگر اینطور باشد فرشته ها تو را محافظت می کنند و نخواهند گذاشت تو پایت حتی به سنگ بخورد.” عیسی جواب داد :”در کتاب آسمانی نوشته شده است که خدا را بی جهت آزمایش نکن.”
سپس شیطان او را به بالای بلندترین کوه برد و گفت اگر مرا سجده کنی همه ممالک جهان را به تو می بخشم.” عیسی جواب داد :”دور شو شیطان. کتاب مقدس می فرماید فقط خدا را بپرست و تنها از او اطاعت کن .” آنگاه شیطان دور شد و فرشتگان عیسی را خدمت نمودند.
عیسی خدمت خود را شروع نمود ودر ابتدا دوازده تن ، شاگردش شدند که همیشه همراه و شاهد معجزات عیسی مسیح بودند وبعد از مرگ و رستاخیز مسیح  ،از رسولان او گشتند. نام شاگردانش اینگونه بود:
شمعون ، آندریاس ، یعقوب ، یوحنا ، لاوی معروف به متی ، فلیپس، تدی ، یهودا اسخریوطی ، برتولما، شمعون فدائی، توما،یعقوب پسر زبدی

ادامه دارد…..
نوشته شده توسط : ندا عطایی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر