۱۳۹۳ بهمن ۲۱, سه‌شنبه

پیامبران دروغین


 درست از زمانی که خدای زنده و قادر " روشنایی را از تاریکی جدا ساخت." ( پیدایش 1 : 4).تا آنگاه که  اولین فرزند نور هابیل ، توسط برادر دروغین خود به قتل رسید ،این نبرد بین " کذب " و " حقیقت " بوده و تلاش سپاهیان " کذب " همواره بر این بوده تا فرزندان نور را گمراه ساخته، آزار داده،شکنجه نموده و تا جایی که اگر حتی بتوانند جسم آنان را نابود ساخته و آنان را به قتل رسانند.

" کاذبین " همواره در پهنای تاریخ کتابمقدس حضور داشته و به فراوانی از آنان سخن رفته و پدیده ای تازه و امروزی نیست و عیسی مسیح حتی هشدار بر پیامبران دروغین نیز داده است.
پیامبران دروغین از ردۀ خطرناکترین و موحش ترین گروه کاذبین هستند. زیرا این پیامبر دروغین نه یک نفر و نه ده نفر بلکه ملت و جهانی را گمراه خواهد کرد. عیسای خداوند در جایی به شاگردان خود تعلیم داد که:" یقین بدانید هر که از در به آغل گوسفندان وارد نشود بلکه از راه دیگری بالا برود او دزد و راهزن است." سپس او فرمود که :" گوسفندان…به دنبال غریبه نمی روند بلکه از او میگریزند زیرا صدای غریبه را نمی شناسند." کلام می گوید شاگردان این مثال را درک نکردند پس او اینگونه تشریح خود را گسترش داد که ،این پیامبر دروغین آمده تا " بکشد و نابود »"سازد. او ادامه داده و می فرماید این پیامبر و پیامبران و رهبران دروغین وقتی سختی و فلاکت می رسد " گوسفندان را می گذارند و فرار میکنند " و به این دلیل " گرگ به گله حمله میکند و گوسفندان را پراکنده می سازد." سپس ادامه می دهد که :" آنها میگریزند زیرا به فکر گوسفندان نیستند."
 ( انجیل یوحنا باب 10 ایات 7 تا 13). این پیامبر دروغین چنان در کار خود استاد و زبردست است که حتی اگر امکان داشته باشد ،برگزیدگان که خدا آنها را به عیسای مسیح داده را هم گمراه خواهد کرد. او و یا آنها بسیار آماده و مجهز پا به میدان میگذارند. او و یا آنها قلب انسان ها را با چهره و رفتار و سخنان فریبندۀ خود که به ظاهر بی آزار و پر از مهربانی و فروتنی و روحانیت است می دزدند و بنا به فرمایش عیسای خداوند با " لباس میش " به دنیا خود را معرفی می نمایند در حالی که در بطن شخصیت و ماهیت گناه آلود آنان " گرگ " است که حکومت دارد.
کلام خداوند می فرماید :"این پیامبر یا پیامبران دروغین  مورد تشویق مردم قرار خواهند گرفت. "(لوقا 6 ایۀ 26). در بین ما به فراوانی خواهند بود(اول یوحنا 4 آیۀ 1).

عیسای مسیح ،آنان را " درنده گان " ،" گرگانی در لباس میش " (متی 7 آیۀ 15)خطاب نمود،عیسی همچنان آنان را "انبیاء دروغین " نامید که قادر به انجام " معجزات " و نشان دادن " ایات بزرگی " هستند.(متی 24 : 24 و 7 : 22  ).عیسای مسیح حتی هشدار داد که این" کاذبین " حتی خود را " مسیح ها " معرفی خواهند نمود.( مرقس 13: 22) که حتی قادر به  نبوت کردن ، اخراج کنندۀ ارواح پلید  در نام خود او نیز می باشند( متی 7: 22)
 به نام و اسم خدا به دروغ نبوت و پیشگویی میکنند( ارمیاء نبی 14: 14).و یکی از کشنده ترین کاری که این پیامبر دروغین انجام داده و می دهد:" جراحت قوم خدا را اندک شفایی داده اند چونکه می گویند  سلامتی است با آنکه سلامتی نیست."(ارمیا 6 :14). این پیامبر دروغین با وعده های شیرین و انسان دوستانه تمامی زهر گناه و نیت پست انسان گناه آلود را بدون علاج رها میکند. و آن انسانی را که خون مسیح و قربانی شدن او،او را از زنجیر اسارت شریعت و دین برای ابد رهایی بخشیده ،مجددا به زنجیر اسارت دین و شریعت می کشد.از این رو پیروان این پیامبر یا پیامبران دروغین هنوز در طینت و ذات گناه و تمامی میوه های جهنمی آن زیسته،در اسارت شریعت بوده ، و در دایرۀ گناه،مجرمیت،ندامت،ناتوانی در رستگاری، و چراها و شایدها و انشاءالله ها سرگردانند؛لیکن هنوز خود را خداشناس و پرستندۀ یهوه یا الله می دانند.

یکی از اهداف اصلی این پیامبر دروغین کم ارزش و کم رنگ کردن روز به روز الوهیت عیسای مسیح،مرگ و قیام عیسای مسیح و آمرزش گناهان توسط تنها ایمان به عیسای مسیح بوده و با آن مخالفت کردن است تا از این رو بتواند جایی برای حضور خود در آنچه که قبلا تمام و کامل شده باز کند!!
این پیامبر دروغین به زیرکی و تردستی عیسای مسیح را قبول میکند، تا از این طریق دنیا را فریب بدهد.اما از عمق وجود خود از هواداران او متنفر بوده و حتی کار به جایی می رسد که خود عیسای مسیح و الوهیت او را به بازخواست میکشد که » آیا تو به مردم گفتی که مرا و مادرم را سوای الله به خدایی گیرید؟(المائده 116). او در حضور افکار دنیا خود را با مسیح عیسی متحد می داند ( آل عمران 84)،اما در عمق و خفای درون خود این را بنا میکند که:» هر کس دینی جز اسلام اختیار کند از او پذیرفته نخواهد شد.»(آل عمران 85).



برای اینکه سرانجام و عاقبت این پیامبر دروغین را بدانید لطفا رسالۀ مکاشفۀ عیسای مسیح به یوحنای رسول، فصل 19 آن را مطالعه فرمایید. 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر