۱۳۹۳ بهمن ۱۸, شنبه

ارواح شریر و قدرتی که در مسیح برای مقابله با آنان داریم/قسمت دوم




نوشته شده توسط: ندا عطایی



این نوشته برداشتی ازقسمت دوم،  کتاب سوئدی  (pakt på sak om demoner) است. هدف از نوشتن این کتاب آشکار کردن نیروهایی هستند که بر زندگی ها تاثیر می گذارند واینکه ما چگونه میتوانیم با آنها مقابله کنیم . همانطور که میدانید درمبارزه با شیطان، جنگ ما جسمانی و دنیوی نیست بلکه با ارواح شریر می باشد که با حق جلوه دادن خود وغفلت انسانها وارد زندگی ها می شود . 
مارتین لوتر ، بنیانگذار پروتستانیزم اینگونه می گوید:" وقتی فرزند خدا بصورت انسان به روی زمین آمد و از قدرت روح القدس پر گردید ، روحهای شریر بیشتر خود را نشان دادند" .
به عنوان مثال وقتی عیسی در یهودیه بود روح های شریر بیشتر خود را به همه نشان می دادند . اکنون نیز بدون شک در روی زمین این نیروهای منفی فعالیت بیشتری نسبت به زمان عیسی از خود دارند که ما مسیحیان از آنجاییکه مورد محبت خداوند قرار گرفته ایم و دانستن کلام و با توجه به برخورد عیسی با آنان می توانیم به مقابله با این روحهای شریر بپردازیم.
 در کلام می بینیم که عیسی به دو صورت مستقیم و غیر مستقیم مورد حمله شیطان قرار گرفت.در نوع حملات غیر مستقیم به عیسی می توان به این موارد اشاره کرد:
1-هیرودیس با کشتن کودکان نوزاد ، قصد کشتن عیسی را داشت .(متی 2) زیرا پادشاه بعنوان یک انسان هیچگاه نمی توانست آن همه بچه را قتل عام نماید.
2- هنگامیکه عیسی خدمت خود در اورشلیم را آغاز کرد ولی حضارقصد جانش را کردند.(لوقا4)
3- فریسیان و معلمین روحانی که موقعیت خود را در خطر می دیدند به شیطان اجازه ورود دادند تا او را به صلیب بکشند.
4-خیانت یهودا یکی از شاگردان به عیسی در ازای دریافت سی سکه نقره (لوقا22)

راههای مستقیم در افتادن شیطان با عیسی:

1- وسوسه جسمی : شیطان از ضعف جسمانی عیسی بعد از چهل روز ، روزه گرفتن استفاده می کند.(متی3:4)
2- وسوسه روحی : شیطان عیسی را وسوسه به آزمایش خدا می کند.(متی6:4)
3- وسوسه قدرت: وعده دادن دنیا به عیسی را در مقابل سجده عیسی به شیطان .(متی4:9) 

در تمام حملات مستقیم شیطان، عیسی مسیح محکم وبا دلیل آوردن از کلام خدا و تکیه بر اینکه "در کلام مکتوب است" از این آزمایش سربلند بیرون می آید . همانطور که شیطان از طریق جسم ، روح و طمع به سراغ عیسی رفت به سراغ ما هم می آید زیرا ما انسانها همه چیزهای زیبا و خوب را برای خود می خواهیم و با خواسته هایی مثل پول پرستی ، جاه طلبی و.... درهای را برای شیطان در زندگی باز می کنیم .
عیسی روحهای شریررا می شناخت و از نوع قدرت آنها آگاه بود ، برای او تعداد فرق نمی کرد چون اقتدار در کلامش بود . بطور مثال از مریم مجدلیه 7 روح پلید  و ازمرد دیوانه ای که در قبرستان بود (لژیون ) 1000-2000 روح پلید را تنها با یک کلام بیرون کرد.

شیطان مجبور است از کسیکه قدرت بیشتری از خودش دارد اطاعت کند و این اقتدار در نام مسیح نیز برای ایمانداران وجود دارد. در نامه( یعقوب2: 19)  می خوانیم که روحهای شریر به عیسی نیز ایمان دارند ولی ایمان آنان به دلیل پذیرفتن عیسی نیست بلکه آنها ضد مسیح هستند و با تمام قدرتی که دارند در مقابل قدرت مسیح به زانو در می آیند.
عیسی نیز در آموزه های خود بیشتر از ارواح شریر حرف میزند تا فرشتگان .در( باب 1 مرقس ، در پنج قسمت اشاره به برخورد عیسی با آنها می شود . در باب 3 لوقا ؛ یک سوم برخورد عیسی با روحهای پلید می باشد و همچنین باب 5 لوقا.)

در فیلم های مدرن امروزی و کتابها ، در مورد اخراج ارواح بسیار غلو شده است چون طبق کلام می بینیم که عیسی مسیح بایک جمله بسیار ساده و با اقتدارکامل ، دستور اخراج ارواح را می داد و آنها اطاعت می کردند او هیچ احتیاجی نداشت که بیشتر از چند لحظه کوتاه برای اخراج آنها وقت بگذارد ، تنها کاری که لازم بود دستور خروج، آن هم با اقتدار بود.

ما در (متی9: 32-33) شفای مرد لال و (متی12: 22) شفای مرد کور و لال را می بینیم که عیسی همزمان هم روح پلید را از آنان دور ساخت و هم شفا داد.ولی در (متی17: 15) علت اینکه او توانست ارواح پلید را از پسر غشی دور کند ولی شاگردانش  نتوانستند اقتداری بود که در کلام مسیح بود و اگر ما نیز به عنوان فرزندان خدا بخواهیم صاحب این توانایی باشیم باید قلب خود را پاک کرده و طبق کلام ابتدا با خون مسیح شسته شویم و با پرشدن از روح القدس و ایمانی راسخ و عمیق به عیسی مسیح ایمان داشته باشیم.  

 ادامه دارد....



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر