۱۳۹۳ بهمن ۲۹, چهارشنبه

رنگها در کتاب مقدس



برای شناختن و درک یک اثر هنری و پی بردن به روحیه نگارنده آن ، به سبک و رنگهای به کار رفته در آن اثر توجه می شود. یک نگارنده تلاش می کند که از طبیعت واقعی برای یک تصور ذهنی الهام بگیرد و اینجاست که خطها ، نقطه ها بویژه رنگها مفهوم پیدا می کنند.
 در مسیحیت دنیای بعضی از رنگها متفاوت است. آنها ، رسالت بسیاری برای رساندن مفاهیم باورهای دنیای مسیحیت ،خدا ، عیسی و روح القدس را برای انسانها دارند. این دنیا برای نگارنده سرشار از تقدس است که پدر با خون پسر به فرزندان هدیه کرد و عدالت روح القدس را به ارمغان آورد.دنیای درون از طریق رنگها با بیننده صحبت میکند . رنگهای مقدس در مسیحیت نشان از پایداری در خون مسیح و عهدی جاودان با خداوند است، که از طریق چشم با ما صحبت می کند.






قرمز رنگ آتش و زندگی است. این رنگ نشانه خون یعنی اصل زندگی و عامل ضروری کفاره است و از طرفی اشاره دارد به قربانی شدن عیسی مسیح بر صلیب برای کفاره گناهان انسان .(اشعیا ۲:۶۳ ).

رنگ زرد نشانه پیروزی خداوند، الوهیت، تقدس، پاکی، قدرت...(مزامیر ۱۳:۶۸) (مکاشفه ۱۸:۳)

آبی نشانه ملکوت خدا، آرامش ابدی و زندگی جاودانی است (حزقیال ۲۶:۱)

رنگ سبز، نشانه تازگی، قدرت و کامیابی، رشد و سلامتی، حیات تازه و...(مزامیر ۱۴:۹۲) (ایوب ۸:۳۹) (مکاشفه ۱۹:۲۱)





رنگ سفید نشانه پاکی، تقدس و عدالت، از نشانه های پاکی خداوند و عادل شدن به خون مسیح، رستگاری است، از نشانه های پیروزی و ظفر و رنگ نور و جلال و عظمت خداست...(مکاشفه ۱۴:۱ ،۱۷:۲ ، ۲:۶) ( متی ۲:۱۷ ) دانیال (۹:۷) (متی ۳:۲۸) ( یوحنا ۱۲:۲۰)

سیاه، نشانه شریر، ناامیدی، پریشانی و محنت و تاریکی و زندگی در گناه و شخصیت کهنه ...(مکاشفه ۱۲:۶) (زکریا ۲:۶ ) ( مکاشفه ۵:۶) (میکاه ۶:۳)

صورتی قرمز، حمایت پدر آسمانی از فرزندان...(اول پطرس ۵:۵) (متی ۳:۱۸)

رنگ بنفش یعنی پادشاهی مسیح، قدرت، وراثت...(مکاشفه ۱۰:۵)




رنگین کمان نشانه عهد خدا...(مکاشفه ۳:۴ ) (پیدایش ۱۳:۹ )

رنگ نارنجی، قدرت، نیکی و لذت..

در مسیح همواره پیروز و شاد باشید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر