۱۳۹۳ بهمن ۲۶, یکشنبه

هر روز زندگی ما معجزه ای از خداوند است





نوشته شده توسط: ندا عطایی

در مرقس(8: 1-4) عیسی به شاگردان خود می گوید :"دلم به حال این مردم می سوزد، چون سه روز است که اینجا هستند و دیگر چیزی برای خوردن ندارند و..."

آن مردم همگی به دنبال عیسی بودند با خواسته های متفاوت ، ولی برای عیسی مسیح مهم نبود که هرکس با چه نیتی آنجاست ولی او دلش برای همه آنها سوخت. امروزه نیز ما انسانها با نیت های متفاوت قلب خود را بر روی مسیح باز می کنیم از همان لحظه است که خدا با اشکهای ما اشک می ریزد ، با خنده های ما می خندد و ما را درک می کند.در هر روز زندگی اگر خدا به داد ما نرسد از نظر روحانی ضعف می کنیم . او می خواهد به ما برکت بدهد ولی ما انسانهای بازیگوش دنبال او نمی رویم و بیشتر به تواناییهای خود تکیه می کنیم و با تمام ایمانی که به او داریم باز در زندگی دچار چالش شک و تردید می شویم.

زمانیکه در انجیل مرقس باب (8: 4) می خوانیم شاگردان عیسی با وجود دیدن چندین معجزه مشابه از عیسی مسیح در باب(6: 30) باز هم از عیسی سوال می کنند چگونه این همه آدم را خوراک بدهند افسوس می خوریم که آنها با عیسی بودند چرا هنوز شک دارند و کم ایمانی آنان را محکوم می کنیم در حالیکه این عملکرد امروزی خود ما نیز هست در برابر مشکلات زندگی.شاگردان به فاصله دو باب قبل و دیدن همان معجزه باز شک می کنند و چقدر این اتفاق در زندگی امروز برای ما تکرار می شود.

زمانیکه زندگی گذشته خود را مرور می کنیم ، دریاهای باز شده بسیاری را در مقابل خود می بینیم که اگر معجزه خداوند نبود در هر کدام از آنها امکان غرق شدن داشتیم ولی همین که به اولین دریای بحران زده زندگی می رسیم زانوهایمان می لرزد ، درمانده می شویم ، اولین سوالی که از خود میپرسیم این است که چگونه این مشکل را برطرف سازیم؟

عکس العمل ما در برابر دریاهای زندگیمان چیست ؟ مستاصل می شویم ؟ شکوه و ناشکری می کنیم یا اینکه اعتماد می کنیم به همان خدایی که دریای سرخ را در مقابل موسی گشود . بی شک این خدا نیز با ما و بحران پیش آمده در زندگی چنین خواهد کرد اگر در ایمانمان آنقدر پیشرفت کرده باشیم که بایستیم و ببینیم که " او خداست"
وما هیچگاه در بحران های زندگی تنها نیستیم.

ایماندار قوی هیچگاه شک نمی کند او ابتدا اعتماد می کند وسپس برای مشکل پیش آمده در دعا می ماند و فراموش نمی کند هنگامیکه جواب را دریافت کرد ، برای سپاسگزاری از خداوندمان عیسی مسیح دوبرابر شکرگزار باشد .(مزامیر103: 2)


هر روز در دعاهای اول صبح خود ایمان و اتفاقات روز خود را زیر خون مسیح ببرید و همواره این کلام را به یاد داشته باشید که " خدای دیروزتو ، خدای امروز و خدای فردا تو نیز هست." 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر