۱۳۹۳ بهمن ۳۰, پنجشنبه

چرا خداوند ما را در ورطه آزمایش قرار می دهد؟



نوشته شده توسط: نداعطایی



"هر کس باید برای خدا همچون قربانی باشد که با آتش رنجها و زحمات پاک می شود، همانطور که یک قربانی با نمک پاک می شود .( مرقس 9: 49 ترجمه قدیم)"


و یا در(اول پطروس1: 7) آمده است :" این سختیها به منظور آزمایش ایمان شما پیش می آید، همانطور که آتش نیز طلا را می آزماید و پاک می سازد. ایمان شما پس از آنکه وارد کوره آزمایش گردید و سالم بیرون آمد ، سبب خواهد شد که در روز بازگشت عیسی مسیح ، مورد تمجید قرار گیرید."

آتش در این آیه ها به معنای "آزمودن " است و به موقعیت امروز ما ایمانداران بر میگردد . زمانیکه وارد ایمان مسیحی می شویم نباید تصور این را داشته باشیم که مشکلات ما تمام می شود . آنها تمام که نمی شود هیچ ، بعنوان یک ایماندار نیزباید صلیب خود را چون  عیسی بر دوش بکشیم .

" آتش " در این آیه  اشاره به شرایط سخت زندگی ما انسانها دارد و اینکه ما وقتی در موقعیت های سخت قرار می گیریم چه عکس العملی از خود نشان میدهیم ؟ چقدر محزون و افسرده می شویم ؟ ولی براستی چرا خدا مارا در ورطه سختیها قرار می دهد؟
خدا میخواهد ما در مشکلات صیقل خورده و خالص شویم. همانند  نقره ای که در ابتدا شفاف نیست و نقره ساز آنرا چند هزار درجه  حرارت می دهد ضربه می زند و می ساباند و این عمل را شاید چندین بار تکرارکند تا زمانیکه تصویر خودش را در نقره ببیند ، آنگاه متوجه می شود که نقره آماده شده است . ( ملاکی3:3 ) "او مانند کسیکه فلز را تصفیه می کند کاهنان را همچون طلا و نقره پاک خواهد کرد تا آنها با دل پاک هدایا رابه خداوند تقدیم کنند."

خداوند درسختیها ما را حرارت می دهد تا تصویر خودش در ما نمایان شود و عظمتش در ما هویدا گردد . پس این آتشی که با مشکلات بر سر ما می باشد ناخالصی های ما را برطرف می کند تا جلال خداوند در ما نمایان گردد. زمانیکه ما سربلند از این آتش بیرون بیاییم ، سودمند می شویم ، یک ایماندار تا زیر فشار نرود سودمند نیست . برای این مفید واقع شدن نیازی به جارو جنجال نیست وقتی از مشکلات بیرون می آییم چنان آبدیده می شویم که تفاوت ما در عمل ، با دیگران باید قابل تشخیص باشد. همانطور که عیسی مسیح ایمانداران را در این آیه به " نور ونمک" تشبیه می کند . زیرا این دو خود صدایی ندارند ولی نور به محض روشن شدن چشم را می زند و نمک هم باید چشیده شود.
یک مسیحی واقعی با عمل خود دیگران را تکان می دهد زیرا روح خدا درونش کار می کند و دیگران را تحت تاثیر این تفاوت قرار می دهد. به همین دلیل عیسی به ایمانداران توصیه می کند که "نور ونمک " باشید.

هیچ گاه فراموش نکنید که بعنوان فرزندان خداوند و ایمانداران به مسیح همواره مورد توجه دیگران هستیم و معرف خدای زنده . مراقب باشیم با رفتارمان دیگران را لغزش ندهیم.





هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر