۱۳۹۳ مرداد ۱۰, جمعه

مسیحیت چگونه بین مردم دنیا گسترش پیدا کرد؟


نامسلمانان را در هر جا پیدا کردید، آن ها را گردن بزنید تا زمین از 

خون شان رنگین شود. سوره محمد آیه 4


مسیح و رسولان هرگز به پیروان خود چنین تعلیم نداده اند که با توسل به زور و اسلحه، به اشاعه و گسترش مسیحیت بپردازند. مسیح به علت شورش مسلحانه دستگیر نشد. او حتی بر روی صلیب دشمنان خود را بخشید. رسولان با کمک روح خدا مسیحیت را در خاورمیانه و اروپا گسترش دادند نه با زور وشمشیرو جزیه!!

 در قرن اول میلادی، هیچ گونه گزارشی از سوی مقامات یهودی، رومی و یونانی مبنی بر کاربرد سلاح و خشونت توسط مسیحیان ثبت نشده است. ملکوت خداوند با شمشیر پیش نخواهد رفت، بلکه با ایمان و اطاعت و محبت. خشونت همواره خشونت به بار می آورد. مسیح فرمود:"اگر نسبت به شخصی خشمگین شوی و او را ابله خطاب کنی، باید تو را به دادگاه برد" (متی فصل 5 آیه 22). به عبارت دیگر منظور مسیح آن بود که حتی برای افکار منفی مان نیز پاسخگو خواهیم بود. کلام خدا می فرماید:"اگر چنان ایمانی داشته باشیم که کوه ها را جا به جا گردند، اما انسان ها را دوست نداشته باشم، هیچ ارزشی ندارم. حتی اگر تمام اموال خود را به فقرا ببخشم و به خاطر اعلام پیغام انجیل، زنده زنده در میان شعله های آتش سوزانده شوم، اما نسبت به انسان ها محبت نداشته باشم، تمام فداکاری هایم بیهوده است" (اول قرنتیان فصل 13 آیات 1-3). هم چنین کلام خدا تاکید می کند که جنگ ما با شیطان و فرشتگان سقوط کرده است، نه انسان ها (افسسیان فصل 6 آیه 12).

مسیح فرمود:""هر که شمشیر بکشد، با شمشیر نیز کشته خواهد شد" (انجیل متی فصل 26 آیه 52). کلیسای کاتولیک با زیر پا گذاشتن دستورات مسیح، در جنگ های صلیبی شکست خورد. مسیح فرمود:"یکدیگر را دوست بدارید همان گونه که من شما را دوست می دارم. محبت شما به یکدیگر، به جهان ثابت خواهد کرد که شما شاگردان من می باشید" (یوحنا فصل 13 آیات 34-35). یوحنا چنین نوشت:"هر که محبت می نماید، فرزند خداست و خدا را واقعا می شناسد. اما کسی که محبت نمی کند، خدا را نمی شناسد، زیرا خدا محبت است" (اول یوحنا فصل 4 آیات 7-8).

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر