۱۳۹۳ مرداد ۱۴, سه‌شنبه

مسیحیت رهایی از شریعت



خداوند شریعت را زمانی برای بشرفرستاد، که انسان، گرچه غرق در گناه بود، اما گناه را نمیشناخت. شریعت عبارت بود از یک تعداد فرامین ( خروج 20 : 1 – 17 ) که خداوند مطابق پلان خود، جهت اصلاح بنی آدم، به موسی داد ( رومیان 5 : 20 ) پس مقصود شریعت چیست؟ شریعت چیزی بود که بعد ها برای شناخت گناه اضافه شد و قرار بود تا زمان ظهور فرزند ابراهیم ( عیسی مسییح ) که وعده به او داده شده بود دوام داشته باشد. ( غلاطیان 3 : 19 ) و ( به این ترتیب شریعت راهنمای ما بود که ما

را به مسیح برساند تا به وسیلۀ ایمان عادل شمرده شویم. غلاطیان 3 : 24 ).
عیسی مسیح با ظهور خود به جهان آزادی ما را از قید و بند شریعت اعلام فرموده ( غلاطیان 4 : 4 و 5 ) چنین گفت: اگر مطابق تعالیم من عمل کنید، در واقع پیرو من خواهید بود و حقیقت را خواهید شناخت و حقیقت شما را آزاد خواهد کرد ( یوحنا 8 : 31 و 32 ).
در رومیان 8 : 1 و 2 چنین میخوانیم ( پس دیگر برای کسانیکه در پیوستگی به عیسی مسیح بسر میبرند هیچ محکومیتی وجود ندارد زیرا قانون زندگی بخش روح القدس که در مسیح عیسی یافت می شود، مرا از قانون گناه و مرگ آزاد کرده است ) اما عیسی مسیح شریعت را باطل نساخت ، بلکه آنرا کامل ساخته به اتمام رسانید ( متی 5 : 17 – 48 ).
 این آزادی چه نوع آزادیست؟ عیسی مسیح فرمود: به یقین بدانید هر کس که گناه میکند بردۀ گناه است ( یوحنا 8 : 34 ). پس این آزادی، آزادی از شرارت، گناه و دوری از عادات زشت میباشد. ( آیا نمیدانید که بدن های شما اعضای بدن مسیح هستند؟ ( اول قرنتیان 6 : 15 ).
اما تعداد از مسیحیان آگاهانه یا غیر آگاهانه این آزادی را به نحو دیگری تفسیر و حتی تعلیم میدهند و از فساد اخلاقی در کلیسا های شان و اجتماع جلوگیری نمیکنند و به این وسیله باعث ایجاد غلط فهمی، در بارۀ مسیحیت، در بین غیر مسیحیان میشوند، غافل ازاینکه (  شما به آزادی خواسته شده اید، ولی نگذارید که این آزادی به بی بند و باری برای بر آوردن هوسهای جسمانی شما تبدیل گردد، بلکه با محبت یکدیگر را خدمت کنید. غلاطیان 5 : 13 ) و ( به یکدیگر توجه کنید، مبادا کسی در میان شما ازفیض خدا دور شود متوجه باشید که کسی در میان شما مثل گیاهی تلخ و زهرآگین رشد نکند و موجب ناراحتی بسیاری نگردد. عبرانیان 12 : 15 ) بلکه یک مسیحی واقعی، باعث رشد دیگران در ایمان ، درک کلام خدا و رهنمای صادق و وفادار به سایر برادران و خواهران مسیحی خود باشیم.
آمین

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر