۱۳۹۴ خرداد ۲۳, شنبه

ادعای مخالفان مسیحیت: عيسي به مادرش بی احترامی کرد (لوقا فصل 11 آیات 27- 28)



نویسنده مقاله: مهران پورپشنگ
یکی از ادعای مخالفان مسیحیت آن است که عيسي به مادرش بی احترامی کرد وبه او تهمت بي ايماني زد ومدعي شد كه مادرش به دستورات خداوند عمل نمي كند (لوقا فصل 11 آیات 27- 28). آیا چنین اتهامی درست است؟
ابتدا باید متن لوقا فصل 11 آیات 27- 28 مطالعه کنیم:
"عیسی مشغول موعظه بود که زنی از میان جمعیت با صدای بلند گفت:"خوشابه حال آن مادری که تو را به دنیا آورد و شیر داد." عیسی در جواب گفت:"بلی، اما خوشبخت تر از مادر من، کسی است که کلام خدا را می شنود و به آن عمل می کند."
پاسخ مسیح در دو بخش است و بسیار حائز اهمیت است.
یک. او در پاسخ به آن زن، انکار نکرد که مادرش خوشبخت است. حتی مریم (مادر عیسی) نیز با ایمان به مسیح و پیروی او، برکات بیشتری دریافت می کرد تا این که فقط مادر او باشد. این پاسخی است به کسانی که مریم را پرستش می کنند!
عیسی یهودیانی را مخاطب قرار داد که ارزش زیادی به پیوندهای خانوادگی می دادند. ارزش هر مرد به اجداد او بود و ارزش هر زن به پسرانی که به دنیا می آورد. پاسخ مسیح به آن زن، بدان معنا بود که تصمیمات فردی هر شخص مهم تر از جایگاه او در تبار خانوادگی است.
دو. آن زن تعالیم مسیح را شنیده بود و فریاد زد:"خوشا به حال مادری که تو را به دنیا آورد". او آرزو داشت که پسری نظیر عیسی داشت. اما مسیح پاسخ داد که لزومی ندارد که مادر او باشد تا برکت یابد. هر که از کلام خدا اطاعت کند، برکت را دریافت خواهد کرد، همان طور که مادر عیسی برکت یافت. هم چنین عیسی با این پاسخ نشان می دهد که اهمیت زن فقط به توانایی تولید مثل او نیست.
رابطه حقیقی با عیسی به پیوندهای طبیعی محدود نیست، بلکه به اطاعت از کلام خدا بستگی دارد. او کسانی را اعضای خانواده خود می داند که به کلام او توجه می کنند و با فروتنی آن را می پذیرند و بی چون و چرا از آن اطاعت می کنند.
اطاعت یا نافرمانی از مسیح، وضعیت رابطه مان را با خدا مشخص می سازد. فیض و لطف الهی چیز متفاوتی از تبار خانوادگی است.
رهبران مذهبی یهود به مسیح گفتند:" پدر ما ابراهیم است" (یوحنا فصل 8 آیه 39). در آن دوران یهودیان فکر می کردند چون از نسل ابراهیم هستند، مورد قبول خدا می باشند و به بهشت می روند. آن ها گمان می کردند چون فرزند ابراهیم هستند، خداوند از آن ها خشنود است. عیسی پاسخ داد:"نه، اگر چنین بود، شما نیز از رفتار خوب ابراهیم سرمشق می گرفتید" (آیه 39).
عیسی فرزندان موروثی را از فرزندان واقعی متمایز می سازد. در حالی که اعمال رهبران مذهبی نشان می داد که فرزند واقعی شیطان هستند. امروزه نیز عضویت در کلیسا و پیوند خانوادگی با کشیش ها، شخص را فرزند خدا نمی سازد.
کسانی که به مسیح ایمان دارند و از اراده خدا اطاعت می کنند، در حکم خانواده روحانی یکدیگرند. آن ها فرزند خدا و خواهران و برادران روحانی مسیح و یکدیگرند. این خانواده روحانی تا ابدیت دوام خواهد داشت.
مطابق قوانین بین‌المللی تمامی حقوق مربوط به مطالب و محتویات "دفاعیات مسیحی" محفوظ است. درج کامل مقالات "دفاعیات مسیحی" (مهران پورپشنگ) در سایر صفحات فیس بوک و وب‌ سایت‌ها، بدون ذکر منبع و نام نویسنده یا مترجم، اکیداً ممنوع و غیرقانونی است

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر