۱۳۹۴ خرداد ۲۰, چهارشنبه

زندانی نوکیش مسیحی در اعتراض به وضعیت خود دست به اعتصاب غذا زد


ابراهیم فیروزی نوکیش مسیحی ساکن رباط کریم که در شهریور سال ۱۳۹۲ بازداشت شده است، برای اعتراض به وضعیت موجود  و نگهداری وی در بند مجرمان خطرناک دست به اعتصاب غذا زد. 
به گزارش ازخبرگزاری صدای مسیحیان ایران  ابراهیم فیروزی نوکیش مسیحی که در بند ده زندان رجایی شهر کرج دوران محکومیت غیر قانونی خود را به سر میبرد به علت اینکه در کنار مجرمین خطرناک نگهداری می شود، به علت عدم توجه مسولین زندان به خواسته وی از روز شنبه شانزدهم خرداد ماه(۶ ژوئن ۲۰۱۵) دست به اعتصاب غذا زده است
به نقل از منابع مسیحی داخل کشور این نوکیش مسیحی، به علت باورهای مذهبی در محل نگهداری خود بارها مورد توهین دیگر زندانیان این بند قرار گرفته است.
 ایشان ساکن رباط کریم میباشد که در اوائل شهریور ماه سال ۹۲ به همراه مسعود میرزایی از نوکیشان مسیحی ساکن کرج، سوادا آغاسر از مسیحیان ارامنه ساکن تهران بازداشت شدند ، پیش‌تر از سوی دادگاه انقلاب رباط کریم به یک سال زندان و دو سال تبعید به شهرستان سرباز محکوم شده است.
همچنین یکشنبه ۱۷ اسفند ماه ۱۳۹۳ وی برای تشکیل جلسه دادگاه با ریاست قاضی مقیسه به شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران احضار شد و در این جلسه اتهام اقدام علیه امنیت ملی و تبانی علیه نظام به وی و وکیلش ابلاغ شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر