۱۳۹۴ تیر ۷, یکشنبه

همایون شکوهی از زندان ازاد شد.



Image82ا

همایون شکوهی غلامزاده، پس از اتمام دوره سه سال و هشت ماهه زندان خود به سبب اعتقاد به آیین مسیحیت، امروز آزاد شد. این نوکیش مسیحی، ابتدا در ۱۹ بهمن سال ۱۳۹۰ به همراه همسر و پسرش دستگیر و به هشت سال و سه ماه زندان محکوم شد.
اتهامات این زندانی عقیدتی که جمهوری اسلامی بارها و بارها منکر وجود چنین زندانیانی در ایران شده است، اقدام علیه امنیت ملی، تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی و برپایی تشکیلات غیر قانونی اعلام گردید. هنگام بازداشت شکوهی همسر و فرزندش نیز با او دستگیر شدند که همسرش ” فریبا ناظمیان پور” پس از هشت ماه از بند ستم ماموران اطلاعات آزاد شد اما پسرش “نیما شکوهی ” با وجود آنکه به سن قانونی نرسیده بود و تنها با داشتن ۱۷ سال پس از گذراندن یک دوره ۳۶ روزه در بازداشتگاه به دو سال حبس تعلیقی محکوم گردید.
این مسیحی ستم دیده در سال ۱۳۹۳ در حالی که هنوز هشت ماه از مدت قانونی اسارتش باقی مانده بود با آزادی مشروط از زندان خارج شد اما طولی نکشید که مجددا احضار و زندانی شد. عصر دیروز  هفتم تیر ماه ۱۳۹۴ با وجود آنکه هنوز سه ماه از مدت قانونی زندان او باقی مانده است با حکم رسمی از زندان آزاد شد. اخبار اقلیت های مذهبی آزادی این شهروند مسیحی را به تمامی مردم ایران تبریک و شادباش اعلام می کند.با امید به آزادی تمامی زندانیان اعتقادی به ویژه در بندان مسیحی ایران زمین در گوشه و گوشه و جای جای میهن عزیزمان ایران.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر