۱۳۹۴ تیر ۱, دوشنبه

این تویی که انتخاب می کنی هدایت زندگی خودت را به چه کسی بدهی


نوشته شده توسط: ندا عطایی
کنفرانس "نیهم" یک همایش بزرگ از اعضا کلیسای پنطیکاست  سراسر دنیا در سوئد است که هر ساله اواسط ژوئن به مدت  یک هفته تا ده روز در شهر "Mullsjö" این کشوربرگزار می شود. طی این گردهمایی بزرگ،  نویسندگان بلند پایه مسیحی، و کشیش ها و خادمان کلیساهای بزرگ سوئد و سایر کشورهای جهان و همچنین کارشناسان و صاحب نظران کلیساهای پنطیکاستی از سرتاسردنیا به موعظه  یا  اظهار نظر و تبادل اندیشه می پردازند. 
یکی از بارزه های اصلی این گردهمایی اجرای سرود های پرستشی بسیار زیبا با هنرنمایی هنرمندان کلیساهای سوئد و دیگر کشور های جهان است.
محل برگزاری این همایش هر ساله مملو از خانواده ها و افراد پیر و جوان و میانسالی می شود که گاهی تمام ایام برگزاری کنفرانس را در چادر و یا در کاروان ( اتاقک های متحرک)  به سر می برند و یا مسیر های طولانی بین شهر محل اقامت خود و کنفرانس را هر روزه طی میکنند و از آنجا که مراسم هر روزه از صبح با دعا شروع شده و با سخنرانی و موعظه و اجرای سرودهای پرستشی ادامه می یابد ومعمولا تا پاسی از شب گذشته با دعای دسته جمعی هزاران شرکت کننده به اتمام میرسد، فضایی سرشار از مهر و محبت و دوستی در جای جای این کنفرانس مشاهده می شود، به ویژه که برای کودکان و نوجوانان در مکان های متفاوت برنامه های سرگرم کننده و متنوع بسیاری اجرا می شود. 
در همین راستا روز 20 ژوئن امسال سخنران صبح این همایش آقای "Pelle Hörnmark " از چهر های سرشناس کلیساهای پنطیکاستی سوئد بود که با کلام گرم و گیرای خود  حاضرین را به روشنگری و تفکر عمیقتر در بکار گیری روح خدا در امور جاری زندگی تشویق کرد.در اینجا به ذکر خلاصه ای از این موعظه گرم و مملو از روح خداوند می پردازم.

کلام خدا میگوید : اگر تو به سمت من می آیی من همه احتیاجات تو را برآورده می  کنم.
همچنین است اگر تو به یاری دیگران همت کنی و به زندانیان و گرسنگان و نیازمندان کمک کنی نه تنها مانند خداوند عمل کرده ای بلکه خداوند تو را بسیار بیشتر دوست دارد.

کلام خدا می گوید ایماندار مسیحی نباید اجازه دهد دنیا در روش و نوع زندگی اش اثر بگذارد و آن را عوض کند.
باید بدانید وقتی که عیسی مسیح در جلجتا بر روی صلیب رفت می خواست زندگی ما را عوض کند و ما با مطالعه و بررسی زندگی مسیح متوجه می شویم که ما پیروان مسیح، چقدر نسبت به گذشته زندگی هایمان تغییر کرده و شبیه مسیح شده ایم.

 ما فرزندان خداوند هستیم و نباید تابع قوانین دنیا بشویم. دنیا سمبلی از شام آخر مسیح است، هنگامیکه عیسی مسیح نان را تقسیم کرد و به شاگردان داد منظورش این بود که این نان بدن من است و من با بدن خود شما را از گناه آزاد می کنم و هنگامیکه به شاگردان شراب داد یعنی اینکه این شراب خون من است و من با خون خودم شما را خریدم واز هر نوع بندگی آزاد کردم.پس تو اگر راهی به غیر از راهی که مسیح گفته است را دنبال کنی به مسیح و بدن و خون او بی احترامی کرده ای.

اگر با قدرت روح القدس زندگی کنیم دیگر در دنیا جایی برای دروغ،  زنا،  جاه طلبی،  خودخواهی و دیگر امیال پست انسانی نخواهیم داشت. پس با روح خدا زندگی کن و اجازه بده روح القدس در تو اثر بگذارد زیرا این چیزی است که دنیا به آن احتیاج دارد.
باید بدانید تنها با رفتن به کلیسا به راه صحیح  و جاده درست نخواهی رسید بلکه روح القدس باید تو را هدایت کند و تو را راهنمایی کند و برای اینکه روح خدا هدایت ما را در اختیار بگیرد باید او را دعوت کنیم.
زمانیکه مسیح بر روی صلیب جان داد تمام نفس و گناه و طبیعت انسانی بد ما هم مرد و زمانیکه مسیح زنده شد روح و نفس ما هم تغییر کرد وپس از تبدیل، زنده شد. این یک واقیت است که مسیح ما را شست و عوض کرد.

پس ای ایماندار مسیحی اگر کشش به سمت بدی داری بدان که روح خدا را نداری، زیرا هنگامیکه مسیح را قبول می کنیم مسیح رهبر ما خواهد شد.
زمانیکه غلاطیان را می خوانیم متوجه تمام این مسایل می شویم. در حال حاضر ما در دنیایی زندگی می کنیم که بیشتر از هر چیز دیگری از پول صحبت می شود اما روح القدس آزادی از بردگی از این نوع را به ما می دهد.

پس این تو هستی که انتخاب می کنی هدایت زندگی خودت را به چه کسی بدهی. وقتی تو مسیح را قبول می کنی مسیح با روش خودش تو را به جایی می برد که راستی و سلامت است و اگر تو انتخابی غیر از این را داشته باشی به جایی می روی که مرگ را به تو هدیه می کند.
من ایمان دارم که دنیای ما احتیاج به معنی بزرگتری دارد و آن مسیح است.
کسی که گم شده در دنیاست نمی تواند برنده باشد. کسی که گمراه شده نمی تواند راه درست را انتخاب کند.خداوند فرزندان خودش را نگهداری میکند و این ما هستیم که باید راه درست را به مردم دنیا نشان بدهیم. و بدانید مسیح و زندگی کردن در روح تو را از بدیهای دنیا آزاد می کند. 
در انتها " پله هورمارکت " ضمن قدر دانی از کسانی که با شهامت و محکم در راستای کلام خدا حرف می زنند قدر دانی کرده و گفت من اینچنین اشخاصی را دوست دارم و او همچنین اشاره کرد به عده ای که متعصب هستند و با اجرای قوانین و بکن و نکن های بسیار مردم را به زیر بار شریعت می برند و از این اشخاص خواست که به جای راهنمایی مردم به سمت شریعت آنان را تشویق به دعوت روح القدس در وجود خود کنند تا روح خدا هدایت و راهنمایی مردم را به دست بگیرد.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر